Konduktorius autobuse – ne atgyvena, o patogumas keliaujantiems

Monika ŠIUGŽDAITĖ, 2009-04-10
Peržiūrėta
2387
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Įrašas apie konduktorius – enciklopedijose

Naujosios enciklopedijos jau pateikia įrašą, aiškinantį nežinantiems, kas tas konduktorius. „Konduktorius yra atsakingas už autobusų ar tramvajų bilietų pardavimą ar jų tikrinimą autobusuose ar tramvajuose. Kartais konduktorius taip pat yra ir autobusų ar tramvajų vairuotojas, o kartais šiuos du darbus atlieka skirtingi asmenys“, - aiškinama enciklopedijose.

Prieš dešimtmetį pradėjo nykti šių darbuotojų etatai – imta masiškai priiminėti sprendimus bilietų pardavinėjimą perleisti vairuotojams. Tačiau iš miestuose kursuojančio transporto konduktoriai dingo vos prieš keletą metų.

 

Konduktorius – antras vairuotojas

Šiais laikais konduktorių etatai vėl ima atsirasti iš naujo. Ilgus maršrutus važinėjantys autobusai vėl važinėja su dviems darbuotojais – vairuotoju ir konduktoriumi. Vežėjų „Eurolines“ bei „Toks“ atstovai patikino, jog į ilgesnius maršrutus važiuoja du žmonės: esą taip patogiau aptarnauti didesnius keleivių srautus, negaišinant autobuso kelionės laiko. „Tarkim, važiuoja ekspresas iš Vilniaus į Palangą. Būna, jog Kryžkalnyje įlipa net virš dešimties žmonių – kol visus aptarnautų vairuotojas, netektume bent dešimties minučių laiko. Ir čia tik vienas iš nedaugelio pavyzdžių, kodėl vis dar turime konduktorių. Tiesa, dabar dažniau jais dirba vyrai – tai ir antras vairuotojas, jei prireiktų“, - kalbėjo „Eurolines“ atstovas Aurimas Daukšys.

 

Keleiviams patinka

Maršrutais, kuriuos aptarnauja konduktoriai, važiuojantys keleiviai tikina, jog šitaip – gerokai patogiau. Esą sumažėja grūstis prie durų, vyresniems žmonėms netenka laukti rymant ant autobuso laiptelių, autobusas pajuda gerokai greičiau nei kol visi keleiviai nusiperka bilietus. Piko metu, kai autobusus užpūsta minia žmonių, skubančių į darbus, vaikų – į mokyklas, tai itin patogu. Keliautojai pasakojo, jog geranoriški konduktoriai vyresniems žmonėms padeda ir sukrapštyti reikiamą sumą. Be šių „patogumų“ konduktorius atlieka ir kontrolieriaus funkciją – rūpinasi, jog nei vienas nevažiuotų be bilieto. Vairuotojai taip pat patenkinti atsikratę papildomo ir dažnai rūpesčius keliančio darbo. Konduktorius turintys maršrutai tampa trumpesni, negaištamas laikas tarpinėse stotelėse.

 

Džiaugiasi atsisakę

Tačiau konduktoriais džiaugiasi ne visi – Klaipėdos mieste konduktoriai iš autobusų dingo prieš maždaug šešerius metus, o „Klaipėdos autobusų parko“ vadovai džiaugiasi, kad padidėjo pajamos, o iš autobusų dingę sovietmečiu alsuojantys konduktorių atvaizdai pagerino miesto įvaizdį. Esą Europoje konduktoriai pasitaiko labai retai – kur kas dažniau autobusų keleivius tikrina kontrolieriai. Valdžia mano, kad keleiviams patogiau bilietus pirkti kioskuose arba iš vairuotojų, negu iš konduktorių.

 

Taupo kelionės laiką

Visiškai kitokios nuomonės laikosi „Kretingos autobusų parkas“. Būtent šios įmonės autobuse sutikta konduktorė paskatino pasidomėti vadovybės nuomone. Sumažėjusių keleivių srautų kankinamos įmonės mažina maršrutų skaičių, imasi taupymo planų, tad „Kretingos autobusų parko“ maršrutu važinėjantys du darbuotojai patraukė dėmesį.

Tačiau įmonės eksploatacijos skyriaus viršininkė Vilma Kancerevičienė tikino, kad jokios paslapties čia nėra. „Mes analizuojame keleivių srautus, peržiūrime grafikus. Sprendimas kai kuriems maršrutams paskirti konduktorių – logiškas ir teisingas. Tais maršrutasi – rytais ir vakarais keliauja labai daug žmonių. Vairuotojas, kiekvieną jų aptarnaudamas pats, sugaištų kelis kartus daugiau laiko“, - pasakojo V.Kancerevičienė. Anot jos, pusvalandžio trukmės kelionę ilginti kelis kartus – ne tik ne logiška, bet ir finansiškai nuostolinga, tad patogiau, greičiau ir pigiau – samdyti darbuotoją – konduktorių. „Ir skubantiems klientams patogu, ir mums“, - teigė „Kretingos autobusų parko“ eksploatacijos skyriaus viršininkė.

 

Konduktoriai dirba piko metu

Kasdien įmonės maršrutais važinėja penki konduktoriai. „Vieną dieną jie dirba daugiau valandų, kitą – mažiau, tačiau iš viso – pilnu etatu. Turime daugiau nei penkis konduktorius, tačiau jie keičiasi – vieni atostogauja, ar suserga – kasdien dirba tik penki iš jų“, - sakė V.Kancerevičienė. Konduktoriai dirba autobusuose, važinėjančiuose iš Kretingos į Palangą ir Klaipėdą. „Ne visuose – dažniausiai tik piko metu važinėjančiuose autobusuose. Juk tada vienu maršrutu rytais ir vakarais važiuoja net 70 – 80 žmonių“, - įsivaizduoti situaciją, kas būtų, jei keleivius aptarnautų pats vairuotojas, paprašė „Kretingos autobusų parko“ eksploatacijos skyriaus viršininkė, patikinusi, jog konduktoriai ne tik taupo įmonės pinigus, bet ir gerina keleivių aptarnavimo kokybę, atlieka kontrolieriaus funkciją.

 

Konduktorių rankos gali išsitepti

Nors konduktorių poreikis nuo sovietmečio itin smukęs, tokią specialybę įgyti siūlo „Lietuvos geležinkelių“ profesinio rengimo centras. Konduktoriai traukiniuose – vis dar reikalingi. Ir ne tik Lietuvoje – o ir visoje Europoje, kurią ganėtinai tankiai išraizgė modernizuoto geležinkelio bėgiai, kur keliavimas traukiniais yra itin populiarus ir patogus.

Kviesdami į apmokymus specialistai pažymi, jog tai – ir fizinio, ir psichologinio pasiruošimo reikalaujantis darbas. „Šioje aplinkoje taip pat yra tam tikra nelaimingų atsitikimų rizika, kaip ir tam tikra nepakankamai patogi grūstis, be to, jo/jos rankos dirbant su pinigais gali susitepti“, - ganėtinai linksmai skamba informaciją teikiantis tekstas naujiesiems konduktoriams. Ilgas tradicijas turinti profesija, manoma, tikrai neišnyks – konduktoriai dar ilgai bus reikalingi tiek autobusuose, tiek traukiniuose.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

2014 metais baigęs anesteziologo-reanimatologo rezidentūrą ir pradėjęs dirbti Klaipėdos universitetinėje ligoninėje, Vidas Jankus labiausiai domėjosi regionine anestezija.


Visiems privalomuoju sveikatos draudimu apraustiems gyventojams Lietuvoje teikiamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis apmokamos medicinos paslaugos.


Kelių pastarųjų metų ekonominės situacijos paveikti lietuviai atidžiau planuoja kelionių biudžetą ir vis dažniau iškeičia Baltijos jūrą į poilsį pietų Europoje, rašoma „Kelionių panoramos“ pranešime žiniasklaidai.


Palangoje buvo radijo stoties savininkas bei redaktoriaus pavaduotojas trumpai gyvavusiame kurorto laikraštyje „Mūsų Palanga“, taip pat dirbo direktoriaus pavaduotoju Palangos moksleivių klube, o emigracijoje, Jungtinėje Karalystėje – apsaugininkas. Buvęs palangiškis Romualdas Rima mielai atsakė į „Palangos tilto“ klausimus. 


Palangos UAB „Vlasava“ ieško autobuso vairuotojo – konduktoriaus Darbo pobūdis: a utobuso vairavimas ir keleivių aptarnavimas reguliariais tolimojo, vietinio susisiekimo maršrutais ir užsakomaisiais reisais. Detalesnė informacija telefonu +370 460 43141; +370 460 30620


Palangos senosios gimnazijos gimnazistė Mūza Svetickaitė stulbina savo giliomis žiniomis įvairiose mokslo srityse. LRT žaidime „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“ 17-metė palangiškė dalyvavo net 16 kartų – laimėjo 9 žaidimus, 5 iš jų – superfinaluose: devintokų, du kartus dešimtokų ir du kartus vienuoliktokų! Dešimtą klasę šiemet...


Šiandien, vasario 27 d., Vilniuje atidaryta fotoportretų paroda #AmžiusNesvarbu. Prie idėjos realizavimo prisijungusi parodoje eksponuojamų fotoportretų autorė, šventojiškė Neringa Rekašiūtė svajoja gyventi visuomenėje, kurioje kiekvienas žmogus būtų matomas, girdimas ir vertas pagarbos.


Praėjusių metų pabaigoje Palangos kurorto muziejus įsikūrė istorinėje atnaujintoje viloje „Anapilis“. Toje pačioje, kuri apipinta įvairiomis legendomis, neapleidžiančiomis ir vis traukiančiomis praeivius iki šiol. Atrodo, tokioje aplinkoje tinka eksponuoti ir istoriją menančius daiktus, kurie taip pat tikėtina susiję su ne viena legenda. Apie muziejų, jo veiklą kalbėjomės su...


Be maisto žmogus išgyventų savaites, be vandens – keletą dienų, tačiau be oro galėtume išbūti tik keletą minučių. Kvėpavimo sutrikimai, kamuojantys tiek vaikus, tiek suaugusius, turi įtakos tiek fizinei, tiek psichinei savijautai. Ir jeigu vaikai dažniausiai kenčia dėl padidėjusių adenoidų, kuriuos galima nesunkiai pašalinti, suaugusiesiems yra sunkiau. Kvėpavimo...


Turbūt tik kiek vyresnio amžiaus žmonėms atmintyje yra įstrigęs konduktoriaus atvaizdas: krepšelis su barškančiais pinigėliais ant kaklo, šiek tiek suteptos rankos, bilietėlių rulonas ant piršto. Iš šių darbuotojų rankų į keliautojų rankas pakliūdavo kelionės bilietai. Tiesa, pakliūna iki šiol.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius