Naujiesiems metams ant kulnų lipa senos bėdos

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2013-01-03
Peržiūrėta
2437
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Naujiesiems metams ant kulnų lipa senos bėdos
 Metai nauji, o transporto eismo bėdos mieste – vis tos pačios. Po praėjusios vasaros jas vėl priminė Naujųjų metų sutikimas Palangoje, kai miesto gatvės vėl duso nuo staiga užplūdusios automobilių gausybės.
Ačiū Aukščiausiajam už apšviestą protą Eismo saugumo komisijai, kuri šią žiemą susilaikė nuo pagundos Palangos centre esančiose gatvėse vėl keisti eismo kryptis vien dėl to, kad sulaukėme žiemos sezono. Tačiau per beveik dvejus metus už automobilių eismo organizavimą atsakingi miesto vadovai taip ir nepadarė nė vieno realaus žingsnio, kad transporto antplūdžio metu eismo chaoso kurorte būtų mažiau.
Akivaizdu, kad Palanga su savo trimis išilginėmis ir dešimčia skersinių gatvių didmiesčio automobilių srauto priimti tiesiog nepajėgi. Tuo miesto valdžia įsitikina kiekvieną vasarą ir masinių švenčių metu, bet šios problemos išspręsti niekaip nesugeba.
Neveltui dar sovietmečiu, kai viskas buvo daroma labiau paskaičiavus nei šiandien, kurorto prieigose buvo įrengtos pagal to meto standartus milžiniškos automobilių stovėjimo aikštelės prie dabartinės „Statoil“ degalinės, „Iki“ parduotuvės, Bangų gatvėje. Šiose aikštelėse palikę savo mašinas poilsiautojai paplūdimį, poilsines turėjo pasiekti pėsčiomis ar visuomeniniu transportu. Įvažiavimui į kurortą buvo įvesta leidimų sistema, kuri mažino į miesto centrą patenkančių mašinų skaičių.
Vadinasi, dar sovietmečiu, kai automobilių buvo nepalyginamai mažiau nei dabar, buvo suprasta, kad intensyvus transporto eismas ir poilsis kurorte yra nesuderinami dalykai.
Per 20 metų nė vienos papildomos automobilių stovėjimo aikštelės nepastatę ir visus automobilių eismo suvaržymus panaikinę Nepriklausomos Lietuvos Palangos vadovai įrodinėja, kad automobilių spūstys, mašinomis užstatytos šalikelės ir žaliosios vejos yra savotiška šiuolaikinio kurorto vizitinė kortelė?
Automobilių gausą kurorte apribotų jau kelinti metai žadama įvesti įvažiavimo rinkliava, kuri jaunimėlį ne tik atbaidytų nuo betikslio važinėjimosi Palangos gatvėmis, bet ir savivaldybei leistų gauti nemažų pajamų. Skaičiuojama, kad tokia rinkliava kurorto biudžetą galėtų papildyti net keletu milijonų litų.
Prieš metus įvažiavimo automobiliais rinkliava net buvo įtraukta į miesto biudžetą. Paskutiniu momentu ją reikėjo keisti į pagalvės rinkliavą, nes paaiškėjo, kad tik 2012 metų sausio mėnesį apie tokią rinkliavą pradėjusi kalbėti savivaldybė iki vasaros jos įvesti nebespės.
Tačiau kas atsitiko, kad šios rinkliavos miesto valdžia nesugeba įvesti ir šiai vasarai? Vėl nespėjame? Kiek metų savivaldybei reikia, kad ji pagaliau apsispręstų, kas administruos rinkliavos surinkimą, parengtų administratoriaus arba reikalingos įrangos tiekėjo konkurso sąlygas ir organizuotų patį konkursą? O gal visa bėda yra ta, kad tuo užsiima politiniai plepiai ir visiški nemokšos? Kurie nesugeba iš vietos net stumtelti vežimo.
Už transporto eismo organizavimą mieste yra atsakingas mero pavaduotojas Saulius Simė, kuris vadovauja ir Eismo saugumo komisijai. Vos tik gavęs šias pareigas S. Simė viešai piktinosi netvarka miesto gatvėse ir priekaištavo ankstesnėms komisijoms, kurioms nebuvo žinoma, kiek mieste iš viso yra kelio ženklų. Tačiau pasišovęs visus juos suskaičiuoti ir užregistruoti S. Simė tai daro iki šiol. Tad ir šiandien nėra aišku, kuris iš jų yra pastatytas savavališkai, o kuris – patvirtintas Eismo saugumo komisijos.
Dar viena daugiau nei metų senumo S. Simė iniciatyva – parengti miesto eismo schemą. Vienu metu net pasigirdo kalbos, kad tokia schema jau yra. Paaiškėjo, kad vicemeras 2000 metų centrinės dalies detaliajame plane rado prieš 13 metų specialistų paruoštą eismo schemą. Supratęs, kad ji yra gerokai senstelėjusi, Palangos transporto eismo globėjas pareiškė, kad bus rengiama nauja schema. Tačiau tam, esą, reikia mokslininkų parengtos Palangos transporto eismo schemos studijos. Apie tokią studiją S. Simė pernai kalbėjo dar neprasidėjus vasarai.
Praėjo daugiau nei pusmetis. Atspėkite, kiek yra pajudėjęs eismo studijos rengimas. Pasirodo, kad iki šiol nėra paskelbtas net šios paslaugos pirkimo konkursas. Abejoju, ar apskritai yra paruoštos tokio viešojo pirkimo sąlygos.
Apie miesto eismo schemos, transporto studijos būtinybę vėl bus šnekama sulaukus vasaros. Tačiau, kai tai vėl darys vicemeras S. Simė, klausytis bus koktu.
Kad eismo organizavimo problemų sprendimui šiam politikui trūksta darbštumo, o gal ir paprasčiausio išmanymo, per dvejus metus paaiškėjo galutinai. Tačiau viešai suabejojus S. Simės kompetencija šioje srityje, įsižeidęs politikas tai įvertino, kaip asmeniškai prieš jį nukreiptą ataką ir atkakliai ėmėsi tariamų straipsnio užsakovų paieškų.
Kokie gali būti užsakymai, jei nepaneigiami faktai akis bado – girdėjome daug S. Simės kalbų ir pažadų, o per dvejus metus nieko nepadaryta: nepasiruošta įvažiavimo automobiliais rinkliavai, pagrindinėje Vytauto gatvėje neatsirado dviratininkams saugaus tako, neišspręsta vasarą kylančių automobilių spūsčių problema, nėra žadėtosios tobulesnės eismo schemos, pagaliau, ignoruojant visuomenės pasiūlymus užsispirta parengti eismo schemos studiją, kurios taip pat nėra nei kvapo.      

Jūsų komentaras:

galima 2013-01-05 23:00 (IP: 78.61.104.50)
butu isvalyti nuo griuvesiu buvusi "Jurates" kluba ir padaryti LAIKINA BRANGIA stovejimo aikstele , atsipirktu isvalymo islaidos ...

niekam neįdomu... 2013-01-05 13:26 (IP: 86.100.60.112)
Kiek šia tema rašoma ir kalbama, rodoma per visas televizijas kas dedasi Palangoje - šnypštas ! -niekam neįdomu...-Beje, kaip su šildymo užaugusiom kainom- vis garsinama, kad pigs- o kaip brango kasmet , taip ir brangsta.... Visais atvejais, galutiniam rezultate- kenčia ir už viską apmoka - žmogus !...

Taip pat skaitykite

Į LRT GIRDI kreipėsi gyventojai, Šventojoje išsipirkę kambarius poilsio paskirties pastate. Žmonės sako, kad didžiąją dalį kambarių supirkę verslininkai, pasibaigus vasaros sezonui, užsuka vandenį ir nebeįmanoma atvykti pailsėti. 


J. Basanavičiaus gatvės Naujiems metams neplanuojama uždaryti, o jūros tilto uždarymas naujametinę naktį nėra naujiena – gruodžio 31 d. po pietų tai daroma kasmet, "Palangos tiltui" sakė Palangos meras Šarūnas Vaitkus. Ir nors šiais metais naujametinio fejerverko, anot jo, nebus, veikiausiai ir šiemet tiltas bus uždarytas, siekiant išvengti žmonių...


„Šito Palangos Kurhauzo atstatymo etapo pabaigtuvių laukia rimtos bėdos,“ – sakė žinomas kurorto architektas Edmundas Benetis, užėjęs į „Palangos tiltą“ pasidalinti savo nuogąstavimais. 


„Kokiu greičiu galima važiuoti S. Daukanto gatvėje? Panašu, kad kai kurie važinėja taip, kaip patys nori – lekia tarsi be galvos. Neseniai per vieną tokį vos neteko eismo įvykyje sudalyvauti“, – papasakojo į redakciją užsukusi palangiškė Birutė. Pasidomėjome, ar esama su šia centre esančia gatve kokių eismo problemų.


Artėjant mokslo metams Palangos miesto savivaldybė kviečia nepasiturinčias šeimas pasinaudoti teise į nemokamą vaikų maitinimą bei paramą mokinio reikmenims įsigyti.


Miesto ugdymo įstaigos naujiesiems mokslo metams pasirengusios

Palangos m. savivaldybės informacija, 2016 08 25 | Rubrika: Miestas

Naujieji mokslo metai – jau visai čia pat. Jiems rengiasi ne tik mokiniai, žengsiantys naujų išbandymų keliu, bet ir mokyklų administracija. Kasmet siekiama kiek įmanoma atnaujinti ugdymo įstaigų patalpas, pabaigti pradėtus darbus ir sutikti mokinius gražioje bei jaukioje mokykloje. Tad ką pavyko nuveikti besirengiant netrukus prasidėsiantiems naujiesiems mokslo metams? O darbų...


Raimundą Palaitį užgriuvo bėdos

Linas JEGELEVIČIUS, 2014 08 28 | Rubrika: Miestas

Buvusį vidaus reikalų ministrą ir Palangos merą Raimundą Palaitį užgriuvo bėdos: tenka varstyti teismų duris ir gydytis sužalojimus, patirtus per keistą auto įvykį liepos viduryje kurorto J. Simpsono gatvėje. Gindama viešąjį interesą, Generalinė prokuratūra siekia per teismą valstybės naudai iš R. Palaičio priteisti virš 200 tūkst. litų žalai valstybei atlyginti, kurią...


Saugaus eismo komisija, ieškodama būdų, kaip užtikrinti eismo saugumą bei apriboti transporto priemonių srautą arčiausiai jūros esančioje miesto dalyje, svarsto keletą galimų eismo schemos naujovių.


Naujiesiems metams ant kulnų lipa senos bėdos  2

Alvydas ZIABKUS, „Lietuvos ryto“ apžvalgininkas, 2013 01 03 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

  Metai nauji, o transporto eismo bėdos mieste – vis tos pačios. Po praėjusios vasaros jas vėl priminė Naujųjų metų sutikimas Palangoje, kai miesto gatvės vėl duso nuo staiga užplūdusios automobilių gausybės.      


Išklausytos palangiškių bėdos

Dalia JURGAITYTĖ, 2009 04 04 | Rubrika: Miestas

Pastarosiomis dienomis parlamentaras, buvęs kurorto vadovas Pranas Žeimys lankėsi miesto įmonėse ir organizacijose. Susitikimų  su dirbančiaisiais metu seimūnas domėjosi darbuotojų nuotaikomis bei kalbėjo apie sunkmečiu iškilusias problemas. Parlamentarą domino švietimo sistemoje vykstančios permainos, lankytasi bei bendrauta su viešosios tvarkos sergėtojais, prokuratūros atstovais...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius