„Ramybės“ galerijoje – debesys, gelmės ir perlai
„Ramybės“ galerija Palangoje kviečia susipažinti su trijų menininkių kūryba: iki liepos 20 d. meną mylinčių palangiškių ir kurorto svečių laukia Neringos Žukauskaitės personalinė grafikos paroda „Kiekvienas turi savo debesį”, dizainerės ir tarpdisciplininių menų autorės Indros Marcinkevičienės paroda „Pasinerk į savo gelmes“ ir juvelyrės Karinos Lazauskiatės šiuolaikinės juvelyrikos paroda „Perlamutras“.
Debesų grafika
Grafikė Neringa Žukauskaitė kuria senosiomis grafikos technikomis, raižo medį ir linoleumą, rankomis spaudžia ant popieriaus ir drobės. Daugiasluoksniai, gilūs ir kartu subtilūs jos darbai dažnai primena tapybą, persidengiančią subtilių spalvų sluoksniais. Kurdama klasikinėmis grafikos technikomis, menininkė išgauna modernų ir naują požiūrį į grafiką, derindama daugiasluoksniškumą su tuščiomis erdvėmis, pauzėmis ir lengva monotipijos linija.
Medžio ir lino raižinių parodą „Kiekvienas turi savo debesį” sukūrė specialiai „Ramybės“ galerijai Ekspozicija sudarytą iš 8 apvalių drobių ciklų, kur kartojama ta pati figūra erdvėje ant sau priklausančio debesies. Pasak autorės, tai – lyg pasirinkimų simboliai tarp asmeninio privatumo ribų ir supančios aplinkos įtakų.
„Debesys – tai lyg skirtingos mūsų patirtys ir mąstymo modeliai, kuriuos pasirenkame, kurie mus laiko ant šios žemės arba neša erdvėje. Nors ir esame savo erdvėje – ant savo debesies – mes kaip sąveikų tinkle: esam įpainioti į socialinę aplinką, santykius ir nuomones. Aplinka mus verčia apmastyti savo pasirinkimus, persvarstyti savo vietą ir vertę, apmąstyti sąveiką tarp žmonių neperžengiant kito privatumo ribų. Visos šios temos itin aktualios ir jautrios šių dienų aktualijų kontekste: kaip nepasiklysti, neprarasti savo asmenybės ir individualumo šiame nesaugiame ir neapibrėžtame pasaulyje“, – savo parodą pristato N. Žukauskaitė.
Ryškiaspalvės gelmės
Indra Marcinkevičiene, anksčiau užsitikrinusi originalios bei už kūrybiškumą nuolat įvertinamos dizainerės vardą, jau kuris laikas dirba tarpdisciplininių menų srityje ir jau sulakė pripažinimo – jos kūryba atpažįstama, bet vis naujai nustebinanti.
Menininkė renkasi simbolių, metaforų meninę kalbą ir poziciją drąsiai reikti savo nuomonę. I. Marcinkevičienės kūryboje dera žaismė ir patirtis, kultūrinis-istorinis ir asmeninis kontekstai, meistryste ir eksperimentavimas.
Menininkė yra tikra ,,rėkiančių“ spalvų meistrė, gebanti jas pažaboti, paversti skoningais, kartais – nuotaikingais, o kai reikia – ir liūdesį išreiškiančiais deriniais. Kūriniuose ji naudoja plačią rnedžiagų paletę (spauda, tekstilė, porolonas, keramika, veidrodinės detalės, metalas bei medis, etc.), taip pat dažnai naudoja ,,firminius“ tekstilinius kūgius, kurie suteikia dinamikos, reljefo.
Skvarbus I. Marcinkevičienės žvilgsnis ir nenuginčijama meistrystė leidžia jai laisvai ir įtaigiai nagrinėti žmonių santykius ir perteikti savo įžvalgas ironiškais, įsimintinais įvaizdžiais: prisijaukindama vieną ar kitą motyvą ir juo varijuodama atskleidžia neišsemiamą savo originalumą, savitą ir mąslią pasaulėžiūrą. Visa tai atsispindi ir parodoje „Pasinerk į savo gelmes“.
Perlai ir perlamutras
Šiuolaikinės meninės juvelyrikos autorė Karina Lazauskaitė į juvelyrikos pasaulį įžengė prieš daugiau nei dešimtmetį – ketvirtame dizaino kurse Vilniaus dailės akademijoje, kai bakalauriniam darbui pasirinko kurti besitransformuojančius papuošalus. Po studijų mergina išvyko į Londoną, kur lankė juvelyrikos kursus pas Karolą Torko, Masako Yamaguchi, vėliau du mėnesius stažavosi Vokietijoje.
2013-ųjų lapkritį atidarydama pirmąją savo juvelyrikos parodą K. Lazauskaitė sakė kurianti papuošalus moterims, besidominčioms savimi ir pasauliu, nebijančioms netikėtų sprendimų – įdomesnės juvelyrikos, kuri nėra standartinė ir masinės gamybos.
Savo kurtuose darbuose naudojusi sidabrą, žalvarį, natūralius ir nenatūralius akmenis, plastiką ir emalį – kuo įvairesnę techniką ir medžiagas, – parodoje „perlamutras“ juvelyrė kviečia atrasti būtent perlamutrą. Ši medžiaga menininkę domina nuo pat juvelyrikos kūrimo pradžios.
„Visai intuityviai pasirinkta medžiaga išliko aktuali ir vis stipriau koreliuoja su dabartimi, – prisipažino K. Lazauskaitė. – Svarbi ne tik estetinė, svarbiausia pati medžiagos savybių kaip gamtos reiškinių prigimtis. „Ramybės“ galerijoje pristatoma kolekcija šviesi ir optimistiška, apie vaisingumą ir žydėjimą, apie perlą ir perlamutrą“.
„Ramybės“ galerijos informacija
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
„Ramybės“ galerijoje – debesys, gelmės ir perlai
2022 07 07 | Rubrika: Miestas
„Ramybės“ galerija Palangoje kviečia susipažinti su trijų menininkių kūryba.
„Ramybės“ galerijoje – paroda „Sukurta planetoje Žemė“
2021 09 02 | Rubrika: Miestas
Šeštadienį, rugsėjo 4 dieną, 18 val. „Ramybės“ galerijoje Palangoje atidaroma menininkių Editos Sabockytės-Skudienės ir Alevtinos Ščepanovos paroda „Sukurta planetoje Žemė“.
„Ramybės“ galerijoje Palangoje – „Sugrįžimai“, „S yra Skėtis“, „Limpa“
2021 06 17 | Rubrika: Miestas
Nuo birželio 17 dienos „Ramybės“ galerijoje Palangoje savo parodas pristato trys menininkai: šiuolaikinę autorinę juvelyriką kurianti Ramunė Jundaitė Misevičienė kviečia į parodą „Sugrįžimai“, naujausius tapybos darbus eksponuojantis Gintas Banys – į „Limpa“, o jaunosios kartos tapytoja Jūratė Girdvainis – į parodą „Skėtis“.
Dukrytės netekusi mažeikiškių šeima ramybės tikisi naujuose namuose Palangoje
2016 04 25 | Rubrika: Miestas
Baisesnių išgyvenimų vargu ar galima patirti, kokių išgyveno mažeikiškių Rūtos ir Aurio Vaišvilų šeima, po visų negandų ramybės užuovėją dabar atrandanti Palangoje. Šių metų vasarį su devynių mėnesių dukryte Saule ir vos dvejus metus perkopusiu sūnumi Jūru išvažiavusi šeimos automobiliu iš namų Mažeikiuose, per galinio vaizdo...
„Ramybės“ galerijoje – skulptoriaus Samogits paroda
2016 04 25 | Rubrika: Kultūra
Minint Paryžiuje gyvenančio lietuvių skulptorius Adomo Stanislovo Raudžio-Samogits 80-mečio sukaktį, balandžio 29 d. 17 val. „Ramybės“ galerijoje (Vytauto g. 35, Palanga) atidaroma paroda „Sugrįžimas į tėviškę“. Į atidarymą atvyks ir autorius. Paroda bus eksponuojama iki gegužės 20 d.
Virš A. Mončio namų-muziejaus tvenkiasi debesys
Livija GRAJAUSKIENĖ , 2014 09 08 | Rubrika: Miestas
Virš Antano Mončio namų-muziejaus, kurių įkūrimo penkioliktosios metinės minėtos šią liepą, tvenkiasi debesys, grasinantys visai šio Palangos kultūros židinio veiklai. Beveik visą vasarą viena iš muziejaus steigėjų – Palangos miesto savivaldybės administracija susirašinėja su Klaipėdos apygardos prokuratūra, į kurios Viešojo intereso gynimo...
„Gamantos“ galerijoje – „7 atspindžiai“
Livija GRAJAUSKIENĖ , 2014 05 05 | Rubrika: Kultūra
Paskutiniąją balandžio savaitę Palangoje, viešbutyje „Gamanta“ susibūrę į tapybos simpoziumą kūrė septyni Lietuvos dailininkai, plenere sukurtuosius darbus pristatę antradienį, balandžio 29 dieną, „Gamantos“ galerijoje atidarytoje parodoje „7 atspindžiai“.
Juozo Meškio drobėse sklendžia kirai kaip debesys
Gediminas GRIŠKEVIČIUS, 2012 05 17 | Rubrika: Miestas
Gegužės 14-osios rytą su analitiškai „pasaulio horizontą“, kaip knygą nužvalgančiu Palangos miesto savivaldybės Viešosios bibliotekos kolektyvui daug daug „palangietiškų“ metų vadovaujančiu Kęstučiu Rudžiu prisiminėme prieš šešetą metų lyg ir ankstokai iš bendruomenės senbuvių „keselio“ Anapus...
Fotografijose - Raudonosios jūros gelmės
Alfredas PUMPULIS, 2011 11 23 | Rubrika: Kultūra
„Fotografas, operatorius, tiesiog nuostabus žmogus – Gintaras Baškys“, - tokiais žodžiais buvo pristatytas fotografas Gintaras Baškys trečią kartą vykstančioje fotografijos parodoje „Tarp 18 ir... 38 metrų“. Šiemet fotomenininko paroda buvo atidaryta „Žilvino“ poilsio namuose.
Tradicinės medicinos pagalbininkė joga moko kūno atpalaidavimo, ištvermės, vidinės ramybės
Agnė LEKAVIČIENĖ, 2011 10 13 | Rubrika: Sveikata
Joga moko kūno atpalaidavimo, ištvermės, vidinės ramybės. Kai kurie gydytojai ne tik patys praktikuoja jogą, bet ir rekomenduoja ją savo pacientams, prilygindami ją kineziterapijai. Jogos užsiėmimai jau kuris laikas vyksta ir mūsų mieste. Jogos mokytoja Audronė Pašilytė „Palangos tiltui“ sakė, jog svarbiausia atrasti ryšį tarp fizinio kūno, amžinosios mūsų...