Palangoje neapsikenčia vienadieniais poilsiautojais: metas apmokestinti įvažiavimą
Palangos miesto savivaldybėje augant surenkamų atliekų kiekiams, tarybos narys Vaidas Šimaitis siūlo apmokestinti įvažiavimą atvykstantiems poilsiautojams, rašo delfi.lt žurnalistas Edgaras Savickas.
Konservatoriui labiausiai kliūna kurorte apsilankantieji be nakvynės. Tačiau socialdemokratė Palangos miesto savivaldybės tarybos narė Svetlana Grigorian sakė, kad apriboti patekimą į tokias pajūrio gyvenvietes kaip Šventoji nereikėtų.
„Suprantame, kad ją renkasi vidutines pajamas gaunantys Lietuvos gyventojai. Iš tikrųjų nesu tikra, ar toks sprendimas atitiktų protingumo kriterijus“, – „Delfi“ sakė ji.
Savo ruožtu Palangos priežiūra ir tvarkymu užsiimančios savivaldybės įmonės „Palangos komunalinis ūkis“ direktorius Gediminas Valinevičius pateikė duomenų, jog jos teritorijoje surenkamų atliekų kiekiai pastaraisiais metais augo 15–20 proc.
„Lyginant 2021 metų birželį su 2018 ar 2019 metų birželiais, per mėnesį kiekvienais metais surenkame maždaug 100 tonų daugiau, t. y. šiemet birželį iš viso buvo 1,3 tūkst. tonų“, – sakė jis.
V. Šimaitis aiškino, kad įvažiavimo apmokestinimo idėja nėra nauja, apie ją kalbama jau 4 ar 5 metus.
„Mintis tokia, kad į Palangą atvažiuoja, maitinasi, o miestas veža šiukšles iš paplūdimio. Yra turistai, kurie yra viena dienai, kurie „labas rytas“, atvažiavo, pabuvo pliaže, suvalgė savo sumuštinius, duonytes, ką atsivežė, atsigėrė arbatėlės, viską sukišo į šiukšlių dėžes, o šiukšlių išvežimo tonažai didėja dešimtimis tonų. Jie išvažiuoja nepalikdami jokios pridėtinės vertės. Tiesiog tai užkrauna tiek vietiniams gyventojams, tiek miestui didžiulę naštą. Miestas turi ieškoti galimybių. Yra du keliai. Vienas – apmokestinti įvažiavimą. Tai svarstome ne vienus metus“, – kalbėjo politikas.
Kitas kelias, pasak pašnekovo, apmokestinti automobilių parkavimą visame mieste. „Jei atvažiavau į Palangą, ėjau į pliažą, palikau kažkokį socialinį mokestį tam, kad miestas galėtų įrenginėti infrastruktūrą“, – paaiškino jis.
Šiuo metu, kaip nurodoma savivaldybės tinklapyje, už stovėjimą reikia mokėti kai kuriose Palangos gatvėse, Nemersetoje. Šiemet pirmą kartą apmokestintas stovėjimas keliose Šventosios vietose. Žaliojoje zonoje rinkliavos dydis – 2 eurai už valandą, raudonojoje – 1,2 euro už valandą, geltonojoje – 0,6 euro už valandą. Tiek reikia mokėti nuo gegužės 15 dienos iki rugsėjo 15 dienos imtinai. Palangoje taip pat galioja pagalvės mokestis – 1 euras už vieną nakvynę.
„Savaitgaliais atvažiuoja tiek, kad net pravažiuoti sunku. Kyla daug problemų, o tai Lietuvos klausimas, ne tik Palangos“, – sakė V. Šimaitis.
„Palangos komunalinio ūkio“ vadovas „Delfi“ pasakojo, kad už viešose erdvėse susidarančių atliekų sutvarkymą jiems sumokama iš savivaldybės biudžeto.
„Aišku, infrastruktūra kainuoja brangiai. Pavyzdžiui, viešieji tualetai, pliažų infrastruktūra, takai. Tai tikrai lėšų reikalaujantys dalykai. Jei lėšų būtų daugiau, tai galėtume ir gerai prižiūrėti, būtų daugiau gerai įrengtos infrastruktūros. Miestas smarkiai plečiasi į abi puses, tiek Šventosios link, praktiškai tarpų nebėra, Kunigiškėse gyventojų smarkiai padaugėję“, – pasakojo G. Valinevičius.
Pasak jo, lėšų galima surinkti nebūtinai apmokestinant įvažiavimą.
„Viena mintis – kadangi paplūdimiais naudojasi ne tik vietiniai, bet iš visos Lietuvos žmonės, tai gal turėtų būti finansavimas ir iš valstybės biudžeto. Būtent įrengti ir išlaikyti infrastruktūrą. Ne tik mokestis gali būti“, – sakė G. Valinevičius. „Sodros“ duomenimis, „Palangos komunalinis ūkis“ liepos 5 dieną turėjo 170 darbuotojų, kuriems gegužę mokėtų atlyginimų vidurkis siekė 1301,87 euro (apie 844 eurai „į rankas“).
2020 metais savivaldybės įmonė gavo 4,7 mln. eurų pajamų, uždirbo 67 tūkst. eurų grynojo pelno.
S. Grigorian sakė, kad V. Šimaitis anksčiau žiniasklaidoje aiškino, jog mintis dėl apmokestinimo jam kilo vieną kartą paplūdimyje pamačius kalną šiukšlių.
„Galvoju, kad tai tiesiog emocijos. Kažkokių konkrečių paskaičiavimų nėra, todėl nežinau, kodėl reikėtų Šventąją uždaryti. Dar akcentuojama parkavimo problema, bet klausimas iš esmės turėtų būti apie infrastruktūrą. Šventojoje proporcingai nėra investuojama tiek, kiek investuojama Palangoje. Natūralu – kad dėl to parkavimo problema ir kyla. Beje, panagrinėjus savivaldybės biudžetą matyti, kad „Šventosios seniūnijos programai“ skiriama vos 3,5 proc. visų biudžeto lėšų“, – sakė ji.
LSDP Palangos miesto skyriaus pirmininkė sakė, kad norint pokyčių, Šventajai reikėtų skirti daugiau dėmesio. „Negalime šitos naštos permesti ant atvykstančių poilsiautojų pečių“, – pridūrė ji.
Delfi.lt žurnalistas Edgaras Savickas
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Saulius 2021-07-15 09:29 ([email protected] / IP: 162.158.183.180)
O kiek dar oro iškvėpuoja, o kiek išleidžia panaudoto...O dar galėtų pasižiūrėti ,,Čipolino nuotykius,, - daugiau minčių kiltų.Gyvenam ,,12 kėdžių,, herojų laikais.Taip pat skaitykite
Palangoje įvyko kasmetinės gelbėtojų varžybos. Rungėsi komandos iš Smiltynės, Klaipėdos, Palangos ir Neringos. O kai kurios užduotys fiziškai buvo tokios sunkios, kad be jėgų į smėlį krito net profesionalai.
Pavasaris – tvarkymosi metas, o balandis – švaros mėnuo. Statistika rodo, kad vienuose namuose vidutiniškai yra 74 buitinės technikos ir elektronikos prietaisai, tačiau maždaug kas aštuntas iš jų – nenaudojamas.
12 Seimo narių kreipėsi į teismą, įvertinę aplinkos ministro Simono Gentvilo ketinimus dvigubai apmokestinti gyventojus.
Palangoje neapsikenčia vienadieniais poilsiautojais: metas apmokestinti įvažiavimą
"Delfi", 2021 07 10 | Rubrika: Miestas
Palangos miesto savivaldybėje augant surenkamų atliekų kiekiams, tarybos narys Vaidas Šimaitis siūlo apmokestinti įvažiavimą atvykstantiems poilsiautojams, rašo delfi.lt žurnalistas Edgaras Savickas. Konservatoriui labiausiai kliūna kurorte apsilankantieji be nakvynės. Tačiau socialdemokratė Palangos miesto savivaldybės tarybos narė Svetlana Grigorian sakė, kad apriboti patekimą į tokias...
Palanga įvažiavimą į kurortą uždaro anksčiau – nuo penktadienio 14 val.
2020 04 10 | Rubrika: Miestas
Palanga ankstina įvažiavimo į kurortą uždarymo laiką – policijos pareigūnai visus, vykstančius į Palangą, penktadienį pasitiks jau 14 val. Tokį sprendimą priėmė penktadienio ryte posėdžiavusi Ekstremalių situacijų komisija. Vyriausybės sprendimu, asmenų judėjimą šventinį savaitgalį nutarta riboti, siekiant užkirsti kelią koronaviruso plitimui bei galimiems karantino režimo...
Už 2 500 eurų parduodama Palangos interneto svetainė www.palangoje.info
"Palangos tilto" informacija, 2020 02 24 | Rubrika: Miestas
Populiari miesto interneto svetainė www.palangoje.info ieško pirkėjo - parduodama už 2 500 eurų.
Ligoniams bei neįgaliesiems – adventiniai rytmečiai „Paslaptingų ženklų metas“ 1
2014 12 18 | Rubrika: Sveikata
Adventas – tai susikaupimo, maldos, vilties ir ramybės metas bei noras trumpam stabtelėti ir pamąstyti apie amžino laiko rato prasmę, gyvenimo vertybes, pabūti kartu ir pasidalinti žmogiškąja šiluma su tais, kuriems labiausiai jos reikia.
„Pagalvės“ mokestį pakeis rinkliava už įvažiavimą?
Livija GRAJAUSKIENĖ , 2012 09 27 | Rubrika: Miestas
Nuo vasaros sezono pradžios įsivedusi naują rinkliavą už naudojimąsi kurorto infrastruktūra – vadinamąjį „pagalvės” mokestį – Palanga gali ramiai atsipūsti. Planuotasis surinkti pusė milijono litų jau įplaukė į miesto biudžetą, o iki metų pabaigos tikimasi surinkti dar apie 100 tūkst. Lt. O kitą sezoną šios rinkliavos kurorte gali nelikti.
Atostogos nebėra pinigų švaistymo metas
Monika ŠIUGŽDAITĖ, 2009 06 11 | Rubrika: Miestas
Atostogų metas prasidėjo. Palanga tai pajuto – padaugėjo žmonių, klientų kavinėse, gyvenamųjų patalpų nuomininkų ir viešbučių svečių. Apie ką mąsto dabar atostogaujantys? Ar taupo? Kodėl renkasi Palangą?
Automobiliai nebus apmokestinti
ELTA, 2009 01 17 | Rubrika: Miestas
Seimas ketvirtadienį nepritarė laikinam įmonių ir kitų juridinių asmenų automobilių apmokestinimui 150 litų suma už kiekvieną turimą ar nuomojamą pagal panaudos sutartį automobilį per mėnesį. Toks sprendimas priimtas iš naujo svarstant šį įstatymą po Prezidento veto.