UŽ MODERNŲ KURORTĄ!

Tėvynės Sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų (TS – LKD) Palangos skyrius, 2010-11-27
Peržiūrėta
1785
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Ateinantiems rinkimams į Palangos miesto savivaldybės Tarybą Tėvynės Sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų (TS – LKD) Palangos skyrius, kurorto rinkėjams siūlo 42 kandidatų į Tarybos narius sąrašą. Sąrašo lyderis yra Šarūnas Vaitkus. Skirtingai nuo ankstesnių rinkimų, šitaip siekiame palangiškiams maksimaliai padidinti miesto Tarybos nario mandato siekiančių žmonių pasirinkimą, kardinaliai atnaujinti savivaldybės Tarybos sudėtį, į miesto valdymą įtraukti kuo daugiau Palangos gyventojų, kurie nėra partijų nariais ir anksčiau miesto valdyme nedalyvavo. Iš 42 kandidatų – net 10 yra nepartinių, kurie yra daugelio miestui reikalingų sričių specialistai. TS – LKD Palangos skyrius tęsia miesto gyventojų supažindinimą su savo siūlomų kandidatų sąrašu, kurie yra suskirstyti pagal įgytą patirtį miesto valdyme, profesijas, užimamas pareigas.

Šiandien mes pristatome mūsų kandidatų sąraše esančius TEISININKUS.

1. Kokius miesto Tarybos sprendimus reikėtų priimti, kad Palangos savivaldybės administracijos darbas taptų efektyvesnis?

2. Kodėl savivaldybei teisėtais būdais J.Basanavičiaus gatvėje iki šiol nepavyko pažaboti triukšmo ir nelegaliai statomų atrakcionų?

3. Kodėl, pagal priimtus šalies teisės aktams prieštaraujančius sprendimus, Palangos miesto taryba yra tarp pirmaujančių apskrityje?

 

Vytautas KORSAKAS

 Klaipėdos miesto savivaldybės Teisės ir personalo skyriaus juristas. 

38 metai. 1994 m. Vilniaus pedagoginiame universitete įgijo istoriko specialybę. 2004 metais Vilniaus universitete įgijo teisininko specialybę. Nuo 1999-2004 dirbo Palangos miesto savivaldybės administracijos juristu. Nuo 2004-2009 metų dirbo Palangos apylinkės teismo pirmininko padėjėju. Yra Teisininkų draugijos narys. Savivaldoje dirba 6 metus.

 

  1. Yra tarnautojų, kurie nuolat atnaujina savo žinias, domisi naujausiais teisės aktais, o dalis yra tokių, kurie atmestinai rengia teises aktus ir visiškai nesuka galvos dėl savo darbo kokybės - svarbu tik laiku gauti atlyginimą. Siekiant efektyvesnio savivaldybės administracijos darbo yra būtina viršininkus vaidinančius tinginius ir nieko neveikiančius tranus atleisti. Viskam abejingam specialistui jokie seminarai ir kursai žinių neįkrečia.

  2. Dėl J.Basanavičiaus gatvėje tvyrančio chaoso būtina priversti Kultūros paveldo departamentą Palangoje esančias kultūros vertybes saugoti nuo neigiamo vizualinio poveikio. Savivaldybė taip pat privalo labiau prisidėti įvedant elementarią tvarką. Būtina parengti naują Palangos centrinės dalies specialųjį planą, kurio sprendiniais būtų aiškiai nustatytos teritorijos vystymo ir apsaugos kryptys, priemonės ir reikalavimai. Dabartinis specialusis planas yra rekomendacinio pobūdžio, todėl vyrauja praktika: noriu kažkam taikau, o kitam – ne. Kita vertus,  ir dabar pakanka teisės aktų kurie numato, kad atrakcionus, kaip laikinus statinius, turi derinti vyriausias miesto architektas. Todėl kyla klausimas kodėl jis derina? Savo valia, ar spaudžiant miesto politikams? Panašiai ir dėl triukšmo. Miesto tvarkymo taisyklės savivaldybei suteikia pakankamai svertų pažaboti triukšmą, tačiau, kaip žinia, neteko girdėti, kad kas realiai kontroliuotų triukšmą mieste.

  3. Neteisėti miesto Tarybos sprendimai gimsta ne dėl eilinių tarnautojų, bet dėl asmeniniais interesais besirūpinančių politikų kaltės. Pavyzdžiui, nesuprantu, kaip administracijos direktorius gali sau leisti individualiu teisės aktu siūlyti prie kauniečių ar panevėžiečių valdomo žemės sklypo prijungti keliasdešimt arų valstybinės pajūrio žemės?

 

 

 

 

 

Eligijus KARBAUSKAS

ADVOKATAS

32 metai. 2003 m. Vilniaus Mykolo Riomerio universitete įgijo teisės magistro laipsnį. Dirba nuosavoje advokatų kontoroje Klaipėdoje.

 

1.  Palangos gyventojus labiausiai piktina tai, kad jų paklausimai bei prašymai yra ignoruojami, valstybės tarnautojai vilkina savo atsakymus žmonėms. Pasitaiko atvejų, kad interesantai informacijos iš viso nesulaukia, nors ją privaloma pateikti per 10 ar 20 dienų. Manau, kad savivaldybėje turėtų būti išspręstas aplaidžiai dirbančių tarnautojų drausminės atsakomybės klausimas, bei užtikrinta, kad kiekvienas asmuo kuo trumpesniais terminais gautų atsakymus į pateiktą prašymą. Manau, kad išsprendus darbuotojų asmeninės atsakomybės klausimą, bei tinkamos kontrolės įvedimą, galima užtikrinti efektyvų savivaldybės administracijos darbą.

2.  Savivaldybės administracija su šiais reiškiniais kovoja tik formaliai ir neatlieka jokių veiksmų, kad esamą situaciją teisiškai būtų sureguliuota. Nepakanka tik neišduoti leidimo vykdyti atrakcionų veiklos, nes tai gali būti skundžiama  apygardos administraciniam teismui. Manau, kad šią problemą išspręstų  Tarybos sprendimai, kuriais būtų numatytos aiškios vietos tokios veiklos vykdymui. Tokios teritorijos galėtų atsirasti ten, kur būtų patenkinti poilsiautojų ir palangiškių interesai, būtų užtikrinta tinkama gyvenimui ir poilsiui aplinka.

3.  Tarybos nariai priiminėja sprendimus ignoruodami atitinkamą sritį reglamentuojančius teisės aktus. Tai lemia ir gal būt nepakankamas jų teisinis išprusimas. Bet galima ir liūdnesnė priežastis: neteisėti sprendimai yra priimami painiojant privačius ir viešus interesus, bei galimai netgi  tenkinant neteisėtus privačių asmenų interesus. Todėl būtina didesnė Tarybai pateikiamų sprendimų projektų teisinė kontrolė, bei savivaldybės teisininkų atsakomybė. Įstatymams prieštaraujantys sprendimų projektai neturėtų patekti į Tarybos posėdžių darbotvarkę.

 

 

Petras KAMINSKAS

 Klaipėdos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Personalo skyriaus vedėjas.

34 metai. 1998 metais baigė Vilniaus pedagoginį universitetą ir įgijo istoriko specialybę. 2002 metais baigė Vilniaus Mykolo Riomerio universitetą ir įgijo teisininko specialybę.

 

1.  Nauja Palangos miesto Taryba turėtų peržiūrėti miesto savivaldybės administracijos struktūrą, kuri šiandien neleidžia tinkamai įgyvendinti Savivaldos įstatyme numatytų savivaldybių funkcijų. Esamą administracijos struktūrą būtina pertvarkyti taip, kad specialistų pakaktų tuose padaliniuose, kurie  vykdo funkcijas, susijusias su ES fondų lėšų pritraukimu, smulkaus ir vidutinio verslo plėtra, socialine apsauga, gyventojų aptarnavimu.

2.  Triukšmo ir nelegalių atrakcionų problema gali būti išspręsta LR įstatymų ir poįstatyminių aktų nustatyta tvarka, tačiau Palangos miesto savivaldybės administracija realiai jokių priemonių nesiėmė iki šiol, nors problema egzistuoja jau ne vienerius metus. Nelegalaus verslo kontrolės problemos jau keletą metų yra spendžiamos koordinuojant kontroliuojančių valstybės institucijų veiksmus, todėl miesto savivaldybei belieka sėkmingai su jomis  bendradarbiauti.

3.  Todėl, kad Palangos miesto Taryboje sprendimai dažnai priimami vadovaujantis ne įstatymo viršenybės, o asmeninių interesų viršenybės principu.



Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi, 20 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2020 m. lapkričio 4 d. sprendimo Nr. T2-217 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ 1 punktu (su vėlesniais pakeitimais), 34 ir...


Dvejus metus tyrusi galimus konkurencijos pažeidimus Palangos miesto savivaldybės sutartyje su „Palangos komunaliniu ūkiu“, praėjusią savaitę Konkurencijos taryba rado „kabliuką“ viename iš 15 tirtų punktų. Palangos miesto savivaldybei skirta bauda už, kaip nurodoma minėtos tarybos rašte, ribotą konkurenciją, kuomet Savivaldybės kontroliuojamai įmonei buvo paskirta prižiūrėti išimtinai tik...


UŽ MODERNŲ KURORTĄ!

Tėvynės Sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų (TS – LKD) Palangos skyrius, 2010 11 27 | Rubrika: Miestas

Ateinantiems rinkimams į Palangos miesto savivaldybės Tarybą Tėvynės Sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų (TS – LKD) Palangos skyrius, kurorto rinkėjams siūlo 42 kandidatų į Tarybos narius sąrašą. Sąrašo lyderis yra Šarūnas Vaitkus. Skirtingai nuo ankstesnių rinkimų, šitaip siekiame palangiškiams maksimaliai padidinti miesto Tarybos nario mandato siekiančių žmonių pasirinkimą...


UŽ MODERNŲ KURORTĄ!

Tėvynės Sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų (TS – LKD) Palangos skyrius, 2010 11 26 | Rubrika: Miestas

Ateinantiems rinkimams į Palangos miesto savivaldybės Tarybą Tėvynės Sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų (TS – LKD) Palangos skyrius, kurorto rinkėjams siūlo 42 kandidatų į Tarybos narius sąrašą. Skirtingai nuo ankstesnių rinkimų, šitaip siekiame palangiškiams maksimaliai padidinti miesto Tarybos nario mandato siekiančių žmonių pasirinkimą, kardinaliai atnaujinti savivaldybės Tarybos...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius