Valdžios neįgalumas: nustatyta 150 nelegalių lauko reklamų, baudos – nė vienos
Naujoji miesto savivaldybės administracija, vos apšilusi kojas, suskubo leistis į kovą su vėjo malūnais labiau primenantį savivaldybės siekį pažaboti nelegalią lauko reklamą kurorte. Dar buvusioji savivaldybės administracija, baigdama darbus, gyventojų prašė iki kovo mėnesio 18 dienos nelegalią reklamą pašalinti arba suderinti su miesto savivaldybe, teisės aktų nustatyta tvarka. Ne tokia jau nauja dabartinė miesto valdžia aplaužė savo sparnelius prieš nelegalius reklamuotojus.
Vykdoma nuolatinė patikra?
Iki šių metų kovo mėnesio 18 dienos reklaminių informacinių iškabų, plakatų, reklaminių skydų, stovų, stendų ar kitokių viešųjų užrašų ar laikinų statinių be vietos schemos turėjo nebelikti.
Savivaldybės architektūros ir urbanistikos vyriausiasis specialistas Ovidijus Narkus „Palangos tiltui“ sakė, jog po savivaldybės specialistų specialiai nelegaliai reklamai mieste nustatyti surengto patikrinimo pavasarį juridiniams asmenims buvo išsiųsti įspėjimai dėl nelegalių reklamų platinimo. „Patikros metu, užfiksuota 150 nelegalių lauko reklamų. Visiems reklamų savininkams buvo išsiųsti įspėjimai, jog pašalintų reklamą arba įsigytų leidimą ją skleisti. Jeigu į mūsų prašymus nereaguojama, numatyta bauda, kuri siekia nuo 500 iki 1000 litų“, - sakė O. Narkus.
Tačiau paklaustas, kiek buvo nubausta pažeidėjų, savivaldybės darbuotojas prikando liežuvį: „Nė vieno“, - prisipažino, nesugebėjęs paaiškinti, kodėl pažeidėjai tėra tik gąsdinami, bet nebaudžiami.
Miesto architektas iškrito iš medžio?
Miesto savivaldybės administracijos tarnautojai kartu su Palangos miesto policijos komisariato pareigūnais fiksuoja viešųjų užrašų ar laikinų statinių be vietos schemos pažeidimus.
Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Svajūnas Bradūnas, užuot paaiškinęs, kodėl nepavyksta pažaboti nelegalių lauko reklamų, korespondentei ėmė svaičioti apie neva savivaldybės pasiekimus: „Užfiksuojame bei įspėjame visus pažeidėjus, jie dažniausiai laiku sumoka baudas, tačiau kiek jau yra surinkta lėšų į miesto biudžetą, atsakyti negaliu. Statistikos nevedu“, - laikraščiui sakė S. Bradūnas.
Ar S. Bradūnas yra iškritęs iš medžio, ar miesto architektas nežino apverktinos padėties?
Deja, tenka pastebėti, kad jau į ketvirtą mėnesį valdžioje įkopusi naujoji miesto savivaldybės administracija dar nežengė nė vieno žingsnelio pirmyn, spręsdama nelegalių lauko reklamų bėdą mieste.
Direktorė skėsčioja rankomis
Paprašyta pakomentuoti, kodėl nėra nubaustas nė vienas iš 150 nelegalių lauko reklamų statytojų, savivaldybės administracijos direktorė Akvilė Kilijonienė ėmė aiškinti, kaip sunku yra dažniausiai rasti nelegalių reklamų savininkus.
„Kaip taisyklė, tokios reklamos iškabos neturi kokių nors rekvizitų, pagal kuriuos būtų galima rasti jų savininkus. Kiti, paskambinus pagal reklamos iškabose nurodytus telefonus, išsigina, kad tokia reklama ne jų ir nežinia kas yra jas pakabinę“, - sakė savivaldybės administracijos direktorė A. Kilijonienė.
Ji prisipažino, kad nelegalios reklamos mieste vis dar yra daug, tačiau patikros yra vykdomos. „Apie naujai pastatytas nelegalias reklamas praneša gyventojai, arba patys pamatome. Greitu metu įsigysime naują kompiuterinę programą, kuri leis stebėti reklamos išdavimo leidimus bei jų galiojimo laiką. Tikiuosi, kad naujoji programa leis labiau reguliuoti reklamos dalykus“, - vylėsi A. Kilijonienė.
Mokestis – pagal zonas
Rinkliava už reklamą yra vykdoma atsižvelgiant į reklamos dydį bei teritoriją, kurioje reklama pastatyta.
Vienoje iš pagrindinių miesto gatvių, Vytauto gatvė, yra priskiriama pirmajai zonai, tad už reklamą šioje gatvėje tenka mokėti brangiausiai.
„Iki 2 kvadratinių metrų, užimanti reklamos iškaba, per mėnesį atsieina 50 litų. Didesnė negu 10 kvadratinių metrų reklama, kainuoja 120 litų per mėnesį. Antroji zona, kuri yra už Vytauto gatvės iki Klaipėdos plento, atitinkamai kainuoja 30 ir 90 litų per mėnesį. Trečiajai zonai priklauso visa likusi Palangos bei Šventosios miestų teritorija, kur reklama atsieina pigiausiai – 15 ir 70 litų“, - laikraščiui sakė O. Narkus.
Pasak miesto architektūros ir urbanistikos vyriausiojo specialisto O. Narkaus, trys pagrindinės miesto zonos, reklamos dydžiai bei jų apmokestinimas, nustatyti dar 2009 metais Tarybos sprendimu.
Nei administracijos direktorė A. Kilijonienė, nei miesto architektas S. Bradūnas nesiryžo spėti, kiek lėšų netenka miesto biudžetas dėl savivaldybės nesugebėjimo apmokestinti visų lauko reklamų.
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
Palangos miesto savivaldybės administracija skelbia 2024 m. tradicinių religinių bendruomenių rėmimo konkursą.
Palangos miesto savivaldybės administracija skelbia 2024 m. kultūros bei meno projektų atrankos konkursą.
Palangos miesto savivaldybės administracija skelbia 2024 m. kultūros bei meno projektų atrankos konkursą.
Palangos miesto savivaldybė parengė Palangos miesto savivaldybės 2023-2025 m. strateginio veiklos plano projektą ir kviečia miesto bendruomenę su juo susipažinti ir teikti siūlymus.
Palangos miesto savivaldybės tarybos 35-ąjį posėdis įvyks kovo 10 dieną, 9 valandą
2022 03 06 | Rubrika: Miestas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi, 20 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2020 m. lapkričio 4 d. sprendimo Nr. T2-217 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ 1 punktu (su vėlesniais pakeitimais), 34 ir...
2021 m. Valstybės įmonei Registrų centrui atliekant Gyventojų registro modernizavimo bei Metrikacijos ir gyvenamosios vietos deklaravimo informacinės sistemos (MGVDIS) paleidimo darbus, buvo sulyginti visi asmenų deklaruotos gyvenamosios vietos duomenys, siekiant užtikrinti tinkamą sąveiką su Adresų registru, ir kiekvienam adresui suteikti unikalų adreso kodą, naudojamą Adresų...
Reprezentacinio renginio statusas gali būti suteikiamas Palangoje rengiamiems tęstiniams renginiams, kurių tikslas – Palangos bendruomenei, miesto svečiams pristatyti ir populiarinti aukšto meninio lygio (kokybišką) Palangos, Lietuvos ir užsienio šalių profesionalųjį bei mėgėjų meną, sportinius turnyrus ar čempionatus, mokslines konferencijas, plėsti turistinę rekreacinę veiklą.
Valdžios neįgalumas: nustatyta 150 nelegalių lauko reklamų, baudos – nė vienos
Agnė LEKAVIČIENĖ, 2011 08 11 | Rubrika: Miestas
Naujoji miesto savivaldybės administracija, vos apšilusi kojas, suskubo leistis į kovą su vėjo malūnais labiau primenantį savivaldybės siekį pažaboti nelegalią lauko reklamą kurorte. Dar buvusioji savivaldybės administracija, baigdama darbus, gyventojų prašė iki kovo mėnesio 18 dienos nelegalią reklamą pašalinti arba suderinti su miesto savivaldybe, teisės...