Šventosios uostą atkurs nuo žvejybos vietų
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rugsėjo pabaigoje perdavė Šventosios uostą valdyti Palangos savivaldybei. Simbolinis sutapimas – sutartį dėl šio fakto pasirašė bendrapavardžiai – uosto vadovas Arvydas Vaitkus ir kurorto meras Šarūnas Vaitkus. Šia sutartimi Palangos miesto savivaldybei patikėjimo teise perduota 209,6 ha uosto išorinio reido teritorija ir 16 ha uosto teritoriją.
Vyriausybei patvirtinus Šventosios jūrų uosto žemės nuomos konkurso tvarką būtų atvertos sąlygos Palangos miesto savivaldybei atkurti šį uostą. Į „Klaipėdos“ klausimus kas įvyko Palangos savivaldybei perėmus Šventosios uostą ir kaip jis bus atkuriamas atsakė Palangos miesto meras Šarūnas Vaitkus.
– Ką Palangos miesto savivaldybė atliko po to, kai Šventosios uostas jai buvo perduotas iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos?
– Šventosios uostas iš valstybės įmonės „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija“ patikėjimo teise Palangos miesto savivaldybei perduotas 2018 m. rugsėjo 18 d. Jau rugsėjo 27 d. Palangos miesto savivaldybės taryba priėmė sprendimą įsteigti savivaldybės įmonę „Šventosios jūrų uosto direkcija“. Ji teiks kokybiškas, tarptautinius standartus atitinkančias viešąsias paslaugas, eksploatuojant Šventosios jūrų uostą, užtikrinti uosto funkcionavimą ir konkurencingumą. Yra patvirtinti šios įmonės įstatai, ji įregistruota Registrų centre, paskelbtas konkursas įmonės vadovo pareigoms.
– Kaip ir kada Palangos miesto savivaldybė rengiasi koreguoti ar gal jau buvo pakoreguotas Šventosios uosto atstatymo planas?
– Šventosios uosto atstatymo planas yra parengtas, išimti statybą leidžiantys dokumentai, kurių pagrindu parengta ir pateikta paraiška.
– Kadangi kreiptasi dėl ES paramos, turėtų būti ir Šventosios uosto atkūrimo grafikas? Kada Šventojoje galėtų prasidėti realūs uosto atkūrimo darbai?
– 2018 m. lapkričio 30 d. Žemės ūkio ministerijai pateikta paraiška „Žvejybos infrastruktūros plėtra Šventosios jūrų uoste“ pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų veiksmų programos pirmojo sąjungos prioriteto priemonę „Žvejybos uostai, iškrovos vietos, aukcionų patalpos ir priedangos. Investicijos į žvejybos uostų ir iškrovimo vietų priedangų gerinimą“. Gavus finansavimą, numatyta įgyvendinti vieną iš etapų – sukurti žvejams reikiamą infrastruktūrą.
– Kokie galimi Šventosios uosto atstatymo finansavimo būdai, kiek lėšų žada prisidėti pati savivaldybė, kiek ir iš kokių šaltinių tikimasi ES ar valstybės dotavimo paramos?
– Finansiniai šaltiniai galimi įvairūs: ES, valstybės lėšos, projektams kofinansuoti galimas ir savivaldybės finansinis prisidėjimas. Apie konkrečias sumas kol kas anksti kalbėti.
– Baigiantis 2018 metams Vyriausybėje buvo svarstoma Šventosios uosto žemės nuomos tvarka. Kokio kiekio žemės nuomotojų tikimasi Šventosios uoste? Koks būtų jų prisidėjimo prie uosto atkūrimo indėlis?
– Konkretizuoti būsimų nuomininkų skaičių ir galimą jų prisidėjimą prie uosto atkūrimo kol kas per anksti, nes neaišku, koks bus verslo interesas kurtis uoste.
– Kokie uosto atstatymo darbai 2019 metais vyktų? Ar vyks laivybos kanalo gilinimas? Ar būtų stengiamasi įsigyti kokią nors žemsiurbę? Ar vyktų kokie nors kiti su uosto egzistavimu susieti darbai?
– Svarbiausias darbas, kuris dabar vyksta yra galimų finansavimo šaltinių paieška. Nuo pritrauktų pinigų kiekio priklausys konkretūs uosto atkūrimo darbai. Šiame etape ką nors konkretizuoti yra sudėtinga.
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Atsiprašau labai, bet... 2019-02-03 14:21 (IP: 88.119.119.241)
...apie ką buvo šis pokalbis? Klausimai buvo suprantami.))))))))))))))))))))))))) 2019-02-03 14:11 (IP: 86.100.111.82)
))))))))))))))))))))))))))))))))))))Taip pat skaitykite
Šventoji keičiasi, bet Ramutis Šeštokas raukia antakius: „Yra dvi Šventosios: „išlaižyta“ aplink uostą ir likusi“
Linas JEGELEVIČIUS, 2024 11 23 | Rubrika: Skundų dėžutė
Žinomas šventojiškis Ramutis Šeštokas pasiūlė man, „Palangos tilto“ redaktoriui, atvažiuoti ir kartu pasivaikščioti po Šventąją. „Įsitikinsite, kad yra dvi Šventosios: jos „išlaižytas“ uostas ir jo aplinka, bei visa kita. Ir kuo toliau nuo uosto, tuo baisiau – gatvės ir šaligatviai netvarkomi metų metais,“ – sakė Ramutis. Skaitykite visą straipsnį naujame laikraščio „Palangos tiltas“ numeryje.
Šventosios uostą aplankė Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas
"Palangos tilto" informacija, 2024 07 26 | Rubrika: Miestas
Penktadienį, liepos 26 dieną, Šventosios uostą aplankė Krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas, Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius bei palangiškis Seimo narys Mindaugas Skritulskas, išrinktas į Seimą Mėguvos vienmandatinėje apygardoje.
Šventosios uostą norima pritaikyti laivams, aptarnausiantiems vėjo parkus jūroje
2024 02 22 | Rubrika: Miestas
Nedidelis Šventosios jūrų uostas, esantis netoli Palangos kurorto ir Latvijos sienos, ateityje galėtų priimti laivus, skirtus vystyti ir prižiūrėti būsimus vėjo parkus Baltijos jūroje.
Žinomas pajūrio verslininkas Vaidas Šimaitis džiūgauja – jo ilgai brandinta Šventosios jūrų uosto atstatymo vizija yra įgyvendinama su trenksmu. Kalbėdamas su „Lietuvos pajūriu“, laikraščio „Palangos tiltas“ turinio partneriu, jis juokavo, kad, projektą pabaigus, galbūt Šventoji – nors laikinai – užgoš Palangą.
Šventosios jūrų uostą, jo infrastruktūrą ir akvatoriją siūloma leisti patikėjimo teise valdyti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai.
Mindaugas Skritulskas: „Priėmus verslinės žvejybos draudimus Baltijos jūroje, apie 1.7 milijono eurų Šventosios uosto atstatymui tektų grąžinti“
Linas JEGELEVIČIUS, 2021 04 07 | Rubrika: Miestas
Palangiškis Seimo narys Mindaugas Skritulskas neslepia – nesąs nei žvejys profesionalas, nei žvejybos mėgėjas, tačiau Seime pasirodžiusi iniciatyva drausti verslinę žvejybą šalies vidaus vandenyse ir Baltijos jūroje jį neramina. „Dėl jų Šventosios uosto atstatymas, kuris dabar pradedamas vykdyti iš ES lėšų, taptų neįmanomu, o lėšas, apie...
Nuo koronaviruso nukentėjusioms žvejybos įmonėms – parama
2020 11 13 | Rubrika: Miestas
Baltijos jūroje ir Baltijos jūros priekrantėje žvejojančios verslinės žvejybos įmonės bei vidaus vandenyse žvejojančios verslinės žvejybos įmonės, nukentėjusios nuo Covid-19 pandemijos, nuo spalio 26 iki gruodžio 7 d. kviečiamos teikti paraiškas paramai gauti. Iš viso kvietimui skirta 1 mln. Eur. Parama bus teikiama pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2014–2020 metų...
Šventosios uostą atkurs nuo žvejybos vietų 2
"Palangos tilto" informacija, 2019 02 03 | Rubrika: Palangos nekilnojamas turtas
Kaip vyksta Šventosios jūrų uosto atstatymo darbai? "Svarbiausias darbas, kuris dabar vyksta yra galimų finansavimo šaltinių paieška. Nuo pritrauktų pinigų kiekio priklausys konkretūs uosto atkūrimo darbai. Šiame etape ką nors konkretizuoti yra sudėtinga,"- sako Palangos meras Šarūnas Vaitkus.
Palanga nusitaikė į dar vieną didelį proveržį: atstatyti Šventosios uostą 1
Linas JEGELEVIČIUS, 2018 02 23 | Rubrika: Miestas
Atstačiusi Kurhauzą, visuomenei atidavusi Koncertų salę ir universalią sporto areną, Palanga užsimojo dar vienam dideliam iššūkiui: vietos žvejams įrengti ir atiduoti naudoti Šventosios uostą. Ne vienas, matyt, dar mena penkerių metų istoriją, kai Šventosios kanalo gilinimo projektas žlugo, nes tokį konkursą laimėjusi bendrovė tokiems darbams atlikti neturėjo...
Šventosios uostą siūloma gaivinti plečiant gyvenvietę
„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2013 08 01 | Rubrika: Miestas
Atgaivinant Šventosios uostą būtina išlaikyti glaudų ryšį su pačios gyvenvietės plėtra – užtikrinti, kad viešosios miesto erdvės bei uostas taptų vientisu turistų traukos centru. Norint tai įgyvendinti, reikia parengti visos Šventosios kompleksinį užstatymo planą, kuris padėtų sukurti vieningą užstatymo struktūrą ir užtikrinti nepertraukiamus pėsčiųjų...