Šventosios seniūnija savarankiškai tvarkytis negali
Palangos miesto savivaldybės kontrolierių tarnyba atliko Šventosios seniūnijos veiklos auditą už praėjusius metus. Patikrinta, kaip seniūnija valdė valstybės ir savivaldybės lėšas, naudojo turtą. Kontrolierių konstatuota, kad seniūnija nesivadovavo teisės aktų reikalavimais. Auditorių rekomenduota Palangos miesto savivaldybės administracijai norminių teisės aktų nustatyta tvarka paruošti Tarybos sprendimą, kuriuo Šventajai būtų perduotos juridinio asmens funkcijos.
Neužpajamuotas projektas
Miesto savivaldybės auditorės, patikrinusios turto apskaitą bei jo valdymo ir naudojimo teisėtumą, nustatė, kad seniūnija neužpajamavo 11,3 tūkst.litų vertės Papės upelio rekonstrukcijos projekto. Be to, miesto savivaldybės administracijai perduodant atliktus melioracijos įrenginių rekonstrukcijos ir remonto darbus, jų vertė nurodyta tik 6,6 tūkst.litų.
Skirtingi duomenys
Kontrolierės patikrinusios nekilnojamojo turto apskaitą, negalėjo įsitikinti ar turtas apskaitomas teisingai, kadangi skirtinguose dokumentuose pateikiami skirtingi duomenys apie turtą. Miesto Tarybos sprendimu Šventosios seniūnija patikėjimo teise valdo vieną pastatą adresu Šventosios g.14,16. Pagal registro duomenis nurodytu adresu įregistruoti trys pastatai; poilsio pastatas, sandėlis ir ūkinis pastatas, kurio faktiškai nėra. Tačiau paradoksas – minėtas statinys įregistruotas. Kontrolierių atkreiptas dėmesys, kad seniūnijos pastatas perduotas viena verte – 23,6 tūkst.litų. Tokiu būdu, kadangi vienos iš perduoto pastato dalies nėra, tai ir bendra vertė turėtų būti mažesnė.
Be seniūnijos pastato taip pat patikėjimo teise valdyti perduoti trys visuomeniniai tualetai. Taryba privalo įpareigoti Šventosios seniūną nustatyta tvarka įregistruoti perduotą turtą. Audito metu nustatyta, kad turtas neįregistruotas.
Struktūrinis padalinys
Kontrolierės pažymėjo, kad Šventosios seniūnija yra teritorinis struktūrinis padalinys, o pagal Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo įstatymą, turtas gali būti perduotas tik įmonei, įstaigai ar organizacijai, t.y.juridiniam asmeniui. Todėl patikėjimo teisė į pastatus gali būti perduota tik Savivaldybės administracijai.
Nekontroliavo sutarties
Patikrinus kaip nuomojamos seniūnijos patalpos, nustatyta, kad panaudos pagrindais 10 metų laikotarpiui Palangos policijos komisariatui perduotos per 44 kv.m seniūnijos patalpų, kurios pagal sutarties reikalavimus policijos komisariatas turėjo apdrausti savo lėšomis. Tuo tarpu, seniūnija nekontroliavo sutarties, nes Policijos komisariatas nėra patalpų įregistravęs turto registre ir taipogi jų neapdraudęs.
Seniūnija negali būti užsakovas
Kontrolierių patikrinta kaip valdomi biudžeto asignavimai skirti aplinkos darbams. Seniūnijai tvarkyti miesto savivaldybės administracija sudarė trejų metų sutartį su UAB „Palangos komunalinis ūkis“. Auditorės, įvertinusios ar tikslingai ir racionaliai buvo panaudoti aplinkai tvarkyti skirti pinigai, ar buvo vykdoma kontrolė, nustatė, kad faktiškai darbų užsakovo funkcijas vykdė Šventosios seniūnija, nors sutartyje nurodyta, kad Palangos miesto savivaldybės administracija. Audito metu nebuvo pateikti dokumentai, įrodantys apie tai, kad funkcijos būtų pavestos seniūnijai. Pagal gautus duomenimis kontrolierių konstatuota, kad Šventosios seniūnija iš sutaupytų 75,4 tūkst.litų lėšų, be viešojo pirkimo konkurso suremontavo Šventosios, Pušyno gatvių šaligatvius. Auditorių pažymėta, jog užsakymą dėl papildomų darbų pateikė ne savivaldybės administracija, o seniūnija.
Šventosios seniūnija audito metu nustatytas klaidas ir pažeidimus pašalino.
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...
Palangos miesto savivaldybės kontrolės ir audito tarnyboje sukurta audito kokybės kontrolės sistema yra veiksmingai ir užtikrina, kad auditai būtų atliekami kokybiškai ir pagal auditą reglamentuojančius teisės aktus.
Palangos miesto savivaldybės tarybos 35-ąjį posėdis įvyks kovo 10 dieną, 9 valandą
2022 03 06 | Rubrika: Miestas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi, 20 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2020 m. lapkričio 4 d. sprendimo Nr. T2-217 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ 1 punktu (su vėlesniais pakeitimais), 34 ir...
Lietuvos savivaldybių asociacija, vienijanti 60 šalies savivaldybių, palaiko Palangos miesto savivaldybės tarybos ir mero kreipimąsi į valstybės vadovus dėl ketinimų privatizuoti poilsio ir reabilitacijos centrą „Pušynas“ Palangoje, kuriuo kategoriškai nesutinkama, kad būtų likviduojamas mūsų kurorte veikiantis poilsio ir reabilitacijos centras, naikinama kurorto sanatorinio gydymo...
Palangos miesto savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba atliko Palangos miesto savivaldybės 2019 metų konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo auditą ir nustatė reikšmingų duomenų iškraipymų, turėjusių įtakos 2019 metų savivaldybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio duomenų teisingumui. Nustatyti trūkumai apskaitant savivaldybės...
2017-uosius verslininkai pradės su šūsnimi teisės aktų pakeitimų. Trumpai apžvelkime svarbiausius pokyčius, įsigaliojančius nuo sausio 1 d., rašoma advokatų kontoros „Triniti“ parengtoje apžvalgoje
Jei likviduojamas Kultūros centras, tai kam Šventajai iš viso seniūnija?
Mykolas Paronžis, 2014 01 09 | Rubrika: Nuomonės
„Taip buvo visados ir per amžius amen...“ – kalba maldos žodžiai, kuriuos galime garsiai „išstaugti“ ant jūros kranto Šventojoje, kuri tokia buvo 1986-1989 ir tokia pati – 2013 metų gruodžio 17 dieną. Tikrai ne europietiškas vaizdelis. Net Aliaska tvarkingesnė. Provincijos rutina, pušinėliuose arti švyturio aplink...
Šventosios seniūnija savarankiškai tvarkytis negali
Dalia JURGAITYTĖ, 2010 05 26 | Rubrika: Miestas
Palangos miesto savivaldybės kontrolierių tarnyba atliko Šventosios seniūnijos veiklos auditą už praėjusius metus. Patikrinta, kaip seniūnija valdė valstybės ir savivaldybės lėšas, naudojo turtą. Kontrolierių konstatuota, kad seniūnija nesivadovavo teisės aktų reikalavimais. Auditorių rekomenduota Palangos miesto savivaldybės administracijai norminių teisės aktų nustatyta tvarka...