Supaprastinta dronų skrydžių virš Palangos oro uosto derinimo tvarka

"Palangos tilto" redakcija, 2021-06-27
Peržiūrėta
1954
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Supaprastinta dronų skrydžių virš Palangos oro uosto derinimo tvarka

Nuo rugpjūčio 1 d. Lietuvos miestuose, kuriuose yra oro uostai, bus taikoma paprastesnė bepiločių orlaivių (dronų) skrydžių derinimo tvarka. Specialieji tokių skrydžių reikalavimai numatyti Susisiekimo ministerijos inicijuotuose Aviacijos įstatymo pakeitimuose, kuriuos priėmė Seimas.

„Nustatytos specialios bepiločių orlaivių naudojimo sąlygos leis išskirti juos iš visų kitų orlaivių, kuriems taikomi griežti reikalavimai, todėl bus paprasčiau derinti skrydžius Vilniaus, Kauno, Palangos ir Šiaulių aerodromų skrydžių valdymo zonose. Tai itin svarbu Vilniuje, nes beveik visa miesto teritorija patenka į tarptautinio oro uosto aerodromo skrydžių valdymo zoną, o Vilniuje ypač daugėja inovatyvių iniciatyvų šiam segmentui vystyti“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

Palankesnės sąlygos bepiločių orlaivių skrydžiams sudaromos atsižvelgiant ne tik į didėjantį poreikį ir susidomėjimą juos naudoti įvairiems inovatyviems projektams, bet ir siekiant sukurti saugią aplinką šiai veiklai ir kitiems oro eismo dalyviams.

Papildytame Aviacijos įstatyme nustatyta, kad maksimaliai leistinus aukščius bepiločių orlaivių skrydžiams tarptautinių oro uostų aerodromo skrydžių valdymo zonoje nustatys oro eismo paslaugas teikianti VĮ „Oro navigacija“, o šių orlaivių skrydžiai virš maksimaliai leistinų aukščių bus leidžiami tik juos suderinus su VĮ „Oro navigacija“ ir juos vykdant įmonės nustatytomis sąlygomis.

Panašios sąlygos ir reikalavimai bepiločių orlaivių skrydžiams anksčiau buvo nustatyti 2014 m. Civilinės aviacijos administracijos patvirtintose Bepiločių orlaivių naudojimo taisyklėse. Tačiau priėmus Europos Sąjungos reglamentą, susijusį su daugeliu šiose taisyklėse buvusių aspektų, praėjusių metų pabaigoje taisyklės buvo pripažintos netekusiomis galios, o bepiločių orlaivių naudotojams beveik neliko supaprastintų sąlygų vykdyti veiklą aerodromo skrydžių valdymo zonose. Priimti Aviacijos įstatymo pakeitimai leidžia išspręsti kilusią problemą.

Kiti Aviacijos įstatymo pakeitimai skirti didesnei skrydžių saugai ir oro uostų saugumui bei palankesnėms sąlygoms aviacijos veiklai – kibernetiniam saugumui stiprinti, užsienio šalių orlaivių skrydžių teisiniam reguliavimui patobulinti, Lietuvos aviacijos verslo administracinei ir mokestinei naštai mažinti.

 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Susitarimas, pasirašytas asociacijos „Klaipėdos regionas“, Vakarų Lietuvos savivaldybių bei Susisiekimo ir Ekonomikos ir inovacijų ministerijų rugsėjo 5-ąją, atvers naujas galimybes pritraukti daugiau Vakarų Lietuvos regionui aktualių tarptautinių skrydžių krypčių, o tai ne tik sustiprins regiono tarptautinį pasiekiamumą, bet ir padės augti turizmui bei verslo ryšiams.


2021 metais pradėtas ir 2022 metų pradžioje sėkmingai įgyvendintas Palangos oro uosto rekonstrukcijos projektas, kurio pagrindinis rangovas buvo Latvijos įmonė „A.C.B.“, pelnė aukščiausią įvertinimą Latvijos statybų apdovanojimuose. 


Lietuvos Karinės oro pajėgos / LTU Air Forces orlaivio Spartan bei #NATO oro policijos misiją atliekančių Vengrijos ir Čekijos Karinių oro pajėgų naikintuvų JAS-39 Gripen skrydžių treniruotė vyksa pirmoje antradienio (rugsėjo  6 d.) pusėje. Skrydžiai bus atliekami žemame aukštyje, virš Baltijos jūros bus leidžiami flare‘ai. 


Seimą antradienį, rugsėjo14 d., pasiekė įstatymų pataisos, leisiantis Šventosios jūrų uosto akvatoriją ir uosto infrastruktūrą patikėjimo teise valdyti, naudoti ir ja disponuoti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Nuo rugpjūčio 1 d. Lietuvos miestuose, kuriuose yra oro uostai, bus taikoma paprastesnė bepiločių orlaivių (dronų) skrydžių derinimo tvarka. Specialieji tokių skrydžių reikalavimai numatyti Susisiekimo ministerijos inicijuotuose Aviacijos įstatymo pakeitimuose, kuriuos priėmė Seimas.


Nuo balandžio 9 dienos ryto pradedamos teikti COVID-19 testavimo paslaugos greta Palangos oro uosto. Šalia pajūrio oro uosto keleivių terminalo įsikūrė laboratorinių tyrimų bendrovė „Rezus.lt“ – mokamos testavimo paslaugos čia bus teikiamos derinant jas prie skrydžių grafiko (ir savaitgaliais).


Palangos miesto savivaldybės tarybos narė Svetlana Grigorian nepažeidė iki 2019-12-31 galiojusio Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimų vengti interesų konflikto, o jam kilus – nusišalinti. Tokį sprendimą vienbalsiai priėmė Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK).


Meras Šarūnas Vaitkus savo asmeninėje paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ vakar paliko įrašą: „Pagaliau ledai pajudėjo. Ačiū Vyriausybei, Premjerui ir kancleriui už operatyvius sprendimus siekiant Šventosios uosto atgimimo.“


Mažų kainų skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo ateinančių metų kovo 23 dienos pradeda skrydžius iš Palangos į Londono Lutono oro uostą. Tarp Lietuvos vasaros sostine tituluojamos Palangos ir Londono Lutono oro uosto skrydžiai bus vykdomi du kartus per savaitę – pirmadieniais ir penktadieniais.


Ieškoma galimybių didinti skrydžių iš Palangos oro uosto geografiją

„Palangos tilto“, Palangos m. sav. inf., 2013 11 07 | Rubrika: Miestas

Klaipėdos regiono pasiekiamumo didinimas oro transportu – Palangai ir visam Vakarų Lietuvos regionui itin aktualus klausimas, kurį kurorto meras Šarūnas Vaitkus kartu su kitų Klaipėdos regiono savivaldybių merais aptarė asociacijos „Klaipėdos regionas“ visuotiniame narių susirinkime bei susitikime su susisiekimo viceministru Arijandu Šliūpu. Apie galimybes...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius