Projektuos Šventosios jūrų uosto bangolaužius

Palangos tiltas, 2024-01-14
Peržiūrėta
1152
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Šventosios jūrų uosto vizija
Šventosios jūrų uosto vizija

Palangos savivaldybė paskelbė viešojo pirkimo konkursą dėl Šventosios jūrų uosto pietinio ir šiaurinio bangolaužių naujos statybos techninio projekto parengimo. Projektą su statybą leidžiančiu dokumentu tikimasi turėti po 14 mėnesių nuo sutarties su rangovu pasirašymo.

Per 6 mėnesius nuo sutarties pasirašymo dienos projektuotojai turės parengti tris skirtingų bangolaužių konstrukcijų projektinius pasiūlymus. Projektinis gylis bangolaužių projektavimui – 4 metrai, su galimybe ateityje vidinę akvatoriją įgilinti iki 6 metrų.

Projektiniuose pasiūlymuose būtina numatyti optimalų bangolaužių statybos suskaidymą į du statybos etapus. I etape privaloma numatyti tik tuos statybos darbus, kuriuos įgyvendinus būtų „užtikrintas esamos ir sukurtos infrastruktūros funkcionavimas ir tolesnė plėtra mažiausiomis sąnaudomis”. II etapas – numatyti likusius statybos darbus.

Numatoma, kad pietinis Šventosios jūrų uosto bangolaužis bus apie 640, o šiaurinis – apie 440 metrų ilgio. Kartu nurodyta, kad „statinio parametrai, kaip keteros plotis, bangolaužio aukštis ir kiti, nustatomi projektavimo metu”.

Praėjusių metų pabaigoje Palangos savivaldybės įmonė Šventosios jūrų uosto direkcija ieškojo rangovo ir Šventosios jūrų uosto akvatorijos, ir įplaukos kanalo valymo darbams atlikti, dalį išvalyto grunto supilant į geotekstilės maišus ir suformuojant užtvarą apsaugoti akvatoriją bei įplaukos kanalą nuo užnešimo gruntu. Pripažįstama, kad tai – tik laikinas sprendimas.

2016 metais, kuomet Šventosios uostas dar priklausė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai (KVJUD), buvo manoma, kad jam pilnai atstatyti reikia apie 70 milijonų eurų.  Šventosios uostą KVJUD gilino ir valė 2011 metų vasaros pradžioje, tačiau po kelių dienų įplaukos kanalas vėl buvo užneštas smėliu.

Artūras Šulcas

“Atvira Klaipėda”

Jūsų komentaras:

Kl 2024-01-15 21:21 (IP: 172.69.222.79)
Ilga kelionė per kopas...

Taip pat skaitykite

Antradienį, liepos 16 dieną, Seimas po svarstymo pritarė labai svarbioms Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisoms, kurios turės esminės reikšmės jo spartesniam vystymuisi. Apie tai savo Facebook paskyrose pranešė palangiškis Seimo narys Mindaugas Skritulskas ir Palangos meras Šarūnas Vaitkus.


Palangos savivaldybė paskelbė viešojo pirkimo konkursą dėl Šventosios jūrų uosto pietinio ir šiaurinio bangolaužių naujos statybos techninio projekto parengimo. Projektą su statybą leidžiančiu dokumentu tikimasi turėti po 14 mėnesių nuo sutarties su rangovu pasirašymo.


Ketvirtadienį (rugpjūčio 31 d.) Palangos miesto savivaldybėje svečiams iš Briuselio buvo pristatyta Šventosios jūrų uosto rekonstrukcijos ir įveiklinimo raida.


Ketvirtadienį, balandžio 27 dieną, Seimas priėmė Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisas, inicijuotas Seimo nario Mindaugo Skritulsko, kuriomis siūloma nuo 2024 m. Šventosios jūrų uosto žemę, jo infrastruktūrą ir akvatoriją leisti patikėjimo teise valdyti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ seniūnas Saulius Skvernelis siūlo, atsižvelgiant į valstybės finansines galimybes, 2022 metais skirti 12 milijonų eurų  vienam iš Šventosios jūrų uosto rekonstrukcijos etapų – molų įrengimo darbams. 


Seimą antradienį, rugsėjo14 d., pasiekė įstatymų pataisos, leisiantis Šventosios jūrų uosto akvatoriją ir uosto infrastruktūrą patikėjimo teise valdyti, naudoti ir ja disponuoti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Šventosios jūrų uostą, jo infrastruktūrą ir akvatoriją siūloma leisti patikėjimo teise valdyti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei – uosto direkcijai. 


Vakar neeiliniame tarybos posėdyje pagaliau patvirtintas Šventosios jūrų uosto detalusis planas. Pritarus šiam svarbiam tiek Šventajai, tiek valstybei dokumentui, uosto direkcija teiks paraišką dėl techninės dokumentacijos rengimo, kainuosiančio apie 8 mln. Lt, finansavimo ES paramos lėšomis.


Parengta Šventosios jūrų uosto galimybių studija

„Palangos tilto“ informacija, 2010 05 28 | Rubrika: Miestas

Šią savaitę miesto meras Vytautas Stalmokas, Administracijos direktorius Valerijus Kuznecovas ir vyriausiasis architektas Svajūnas Bradūnas Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste dalyvavo techninės tarybos posėdyje, kur UAB „Ardanuy Baltic“, Ispanijos kompanija „Ardanuy Ingeneria“ atstovė Lietuvoje pristatė Šventosios jūrų uosto galimybių studiją.


Šventojoje Klaipėdos apskrities viršininkas Arūnas Burkšas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas, Palangos miesto savivaldybės meras Vytautas Stalmokas su savivaldybės administracijos direktoriumi Valerijumi Kuznecovu bei laikinuoju miesto vyriausiuoju architektu Svajūnu Bradūnu, dalyvaujant Šventosios seniūnui Eugenijui Čilinskui, aptarė Šventosios...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius