Palangos meras Šarūnas Vaitkus: jeigu Šventosios uostas atsiranda, pradeda ateiti verslas

Susisiekimo ministrui pareiškus, kad mažieji jūrų uostai šalies pajūryje bei Kuršių nerijoje gali virsti regionų traukos centrais, kurortų merai sako, kad tam reikia papildomų lėšų, pokyčių teisės aktuose bei mažiau biurokratijos.
Pasak Palangos mero Šarūno Vaitkaus, kurorto teritorijoje esančio nedidelio Šventosios uosto funkcionavimui pirmiausia reikalingi molai, kuriuos planuojama įrengti iki 2028 metų.
„Be molų negali pastatyti uosto. Mūsų tokie geranoriški planai: jeigu visi dirbsime ranka rankon, visos ministerijos ir Vyriausybė kartu... Kadangi uostas yra valstybinis, savivaldybė jį valdo tik patikėjimo teise, tai čia mums bus reikalinga didžiulė pagalba iš viešų institucijų. Tikėkimės, kad bus viskas gerai ir sklandžiai“, – BNS sakė Š. Vaitkus.
„Jeigu uostas atsiranda, pradeda ateiti verslas“
Jo teigimu, molo projektas, preliminariai, kainuoja apie 40 mln. eurų: 17 mln. eurų planuojama panaudoti iš Europos Sąjungos (ES) regioninės plėtros lėšų, dar 10 mln. eurų yra pažadėjusi Susisiekimo ministerija, todėl dar reikia 13 mln. eurų.
„Tai tikrai nėra valstybei neįveikiamas dalykas. Keliui išleidžiama 100 mln. eurų ar kažkam. Tai nėra ta investicija, kuri reikalautų šimtamilijoninių dalykų“, – teigė Š. Vaitkus.
Anot mero, šiuo metu vyksta Šventosios uosto molų projektavimo darbai, rugpjūtį tikimasi turėti statybos leidimus, dar šiemet numatoma skelbti tarptautinį viešą konkursą jų įrengimui.
Pasak Susisiekimo ministerijos, šiaurinis molas būtų inžinerinis įrenginys iš riedulių, o pietinis galėtų būti naudojamas ne tik kaip saugumo priemonė bei jachtų prieplauka, bet ir pasivaikščiojimo promenada.
Pernai kurorto uoste buvo įrengta infrastruktūra žvejams, sutvarkytos jo prieigos, pastatytas slipas, angaras žvejams, įrengta prieplauka.
Š. Vaitkus teigia, kad dar šiemet Šventosios uoste planuojama pradėti vaikų buriavimo mokyklos statybas, taip pat šiuo metu yra projektuojamos Šventosios uosto jachtų sustojimo vietos, pagrindinė krantinė.
Tai tikrai nėra valstybei neįveikiamas dalykas.
Palangos mero teigimu, sutvarkius uosto prieigas verslas Šventojoje išsiėmė keturis leidimus viešbučių ir SPA centrų statyboms: „Natūralu, kad jeigu toks uostas atsiranda, aplink pradeda ateiti verslas“.
Pasak Susisiekimo ministerijos, išplėtus Šventosios uostą, jame galėtų švartuotis laivai, skirti būsimiems vėjo parkams Baltijos jūroje prižiūrėti, taip pat apie 300 jachtų, galėtų budėti kariuomenės gelbėjimo laivai, kurie dalyvautų likviduojant incidentus Būtingės naftos terminale.
Mažiau biurokratijos
Neringos meras Darius Jasaitis sako, kad dabar valdyti mažus uostus Kuršių nerijoje dėl saugomos teritorijos statuso gali tik valstybė arba savivaldybė, todėl, jo teigimu, reikėtų keisti teisės aktus, leidžiant uostus kurti ir privatiems investuotojams.
„Tai reiškia, kad tenka rūpintis mums, nes valstybė, suprantama, turi kitų iššūkių“, – BNS sakė D. Jasaitis.
„Turime puikų pavyzdį Drevernoje anoje marių pusėje, kur privatūs investuotojai investuoja, labai gražiai dirba ir visa visuomenė naudojasi. Nes turbūt atplaukęs žmogus į uostą nežino tai nuosavas uostas ar valstybės, ar kažkieno – svarbu, kad patogus ir geras. O verslas vis tiek visą laiką padaro geriau, turime pripažinti, nei mes, įsprausti į valstybės rėmus“, – teigė Neringos meras.
Pasak jo, po Velykų vyks pasitarimas dėl Juodkrantės keleivinių laivų uosto statybų finansavimo iš ES regioninės plėtros lėšų. Planuojama, kad čia iš kitų Kuršių marių uostų plauktų keleiviniai laivai.
„Kaip sakau, reikia nemaišyti ir mažinti biurokratiją ir ko gero tuos biurokratus, kurie nusiteikę ne valstybės labui, o nusiteikę skaityti tarp eilučių ir ieškoti blusų ten, kur jų nėra“, – sakė D. Jasaitis.
Šią savaitę Palangoje lankęsis susisiekimo ministras E. Sabutis teigė, jog tokių mažųjų uostų, kaip Šventosios, plėtra itin svarbi ne tik skatinant vidaus laivybą, bet taip pat ir turizmą, regionų ekonomiką bei saugumą.
„Mažieji jūrų uostai gali virsti regionų traukos centrais. Čia plauks laivai, prie molo susitiks vietos gyventojai bei turistai, bus kuriamos specialios laivavedžių mokyklos. Siekiame, kad Kuršių nerijos ir pajūrio mažųjų uostų infrastruktūra būtų vystoma – tai įtvirtinta ir šios Vyriausybės programoje“, – Susisiekimo ministerijos pranešime teigė E. Sabutis.
Giedrius Gaidamavičius (BNS)
„Palangos tilto“ redakcija
Jūsų komentaras:
Taip pat skaitykite
Susisiekimo ministrui pareiškus, kad mažieji jūrų uostai šalies pajūryje bei Kuršių nerijoje gali virsti regionų traukos centrais, kurortų merai sako, kad tam reikia papildomų lėšų, pokyčių teisės aktuose bei mažiau biurokratijos.
Palangos oro uostas modernizuoja savo automobilių parką – persės į elektromobilius
2023 11 14 | Rubrika: Miestas
Lietuvos oro uostai, taip pat ir Palangos oro uostas, pradeda atnaujinti savo transporto parką netaršiais automobiliais. Iki 2030 metų tapti CO2 neutralia organizacija siekianti bendrovė pasirašė 7 naujų elektromobilių nuomos sutartį. Šie elektromobiliai pakeis benzinu varomus lengvuosius automobilius, kuriuos oro uostų darbuotojai naudoja darbo reikmėms. Tuo pačiu Vilniaus, Kauno ir Palangos...
Šventosios uostas jau laukia priekrantės žvejų
2023 07 14 | Rubrika: Miestas
Šventosios uostas gyvena užbaigtuvių nuotaikomis – įgyvendintas žvejybos infrastruktūros sukūrimo darbų etapas.
Maršrutinis taksi Nr. M31 Klaipėda - Palanga - Oro uostas
2022 06 13 | Rubrika: Miestas
Maršrutinio taksi M31 „Klaipėda-Palanga-Palangos oro uostas“ tvarkaraščiai skelbiami Tvarkaraščių puslapyje .
Albertas Martinaitis: „Na, o jeigu išauš ta diena, kai Palangos meras jau norės pailsėti...“
Linas JEGELEVIČIUS, 2021 08 31 | Rubrika: Miestas
Albertą Martinaitį, direktoriaus pavaduotoją rinkodarai BĮ „Palangos investicijų valdymas“, Seimo nario Mindaugo Skritulsko padėjėją Palangoje ir miesto savivaldybės Ekstremalių situacijų komisijos narį, kuris per abu karantinus buvo atsakingas už savanorių organizavimą mieste, iš kantrybės gali išvesti tik melas. A. Martinaitis vasaros pradžioje mielai atsakė į žurnalo „Lietuvos pajūris“...
Palangos oro uostas liepos mėnesį buvo ketvirtas pagal keleivių augimątarp mažųjų Europos oro uostų, rodo prieš kelias dienas paskelbti naujausi Tarptautinės oro uostų tarybos„ACI Europe“ duomenys. Vertinantšių metųliepos, palyginti su tuo pačiu 2015 metų mėnesiu, duomenis, oro uostas fiksavo 55,6 proc. keleivių skaičiaus augimą (26,6 tūkst.) ir nusileido tik trims...
„Pušyne“ aplenkia neviltis ir atsiranda viltis pasveikti
Vaidilė GEDMINAITĖ, 2015 11 12 | Rubrika: Sveikata
Palangoje įsikūrusiame poilsio ir reabilitacijos centre „Pušynas“ pacientų sveikata rūpinasi darni specialistų komanda. Pacientų širdies sveikata reabilitacijos centre besirūpinanti gydytoja kardiologė ir fizinės medicinos reabilitacijos gydytoja Irena Barkauskienė teigė, jog nuo to, kaip dirba mūsų kūno variklis, priklauso ir gyvenimo kokybė. „Širdis...
Kada verslas užsitarnaus pasitikėjimą?
Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2011 11 24 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis
Lietuvos gyventojai mano, kad verslas mūsų šalyje yra nesąžiningas. Pagal bendrovės RAIT atliktą tyrimą, taip mano net 84 procentai apklaustųjų. Kitose Baltijos šalyse verslu pasitikima labiau. Latvijoje neigiamai verslą vertina 72 procentai, o Estijoje – tik 53 procentai gyventojų.
Liberalcentristai pradeda ir pralaimi?
Alvydas Ziabkus, "LIetuvos ryto" apžvalgininkas, 2011 02 21 | Rubrika: Miestas
Prieš savivaldybių rinkimus miesto valdžioje esančius politikus galima palyginti su šachmatininku, kuris pradeda žaisti baltomis figūromis ir padaro pirmą ėjimą. Jis pradeda žaidimą, jis atakuoja, varžovą priverčia gintis ir turi iniciatyvą.
Oro uostas laukia naujo vadovo
„Palangos tilto“ informacija, 2009 11 21 | Rubrika: Miestas
Vakar susisiekimo ministerija pagaliau paskelbė konkursą valstybinės įmonės „Tarptautinis Palangos oro uostas“ direktoriaus pareigoms užimti. Ši įmonė be direktoriaus liko spalio 2-ąją savo noru iš posto pasitraukus ilgamečiam jos vadovui Leonui Kvietkauskui.