Nori palaidoti idėją – užsakyk studiją

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2015-05-28
Peržiūrėta
1997
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Nori palaidoti idėją – užsakyk studiją

Vienos krypties eismas Palangoje, Vytauto ir Ganyklų gatvėse turėtų atsirasti. Taip teigia naujasis savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininkas, vicemeras Rimantas Antanas Mikalkėnas.
Gera naujiena yra ta, kad vicemeras, skirtingai nuo savo pirmtako Sauliaus Simės, dėl kardinalaus eismo schemos keitimo mieste, regis, turi tvirtą nuomonę ir ją išsako nevyniodamas į vatą bei nemykdamas sau į rankovę. Tačiau blogoji žinia – kad neaišku, kada tai atsitiks.
Pasirodo, vienos krypties eismas Palangoje jau buvo svarstomas prieš daugiau nei 20 metų. Tuomet miestui vadovavęs R. Mikalkėnas prisiminė, kad tokią eismo schemą Palangoje siūlęs tuometis Vilniaus inžinerinės statybos institutas, kuris net buvo parengęs studiją su paskaičiuotais transporto srautais.
Taip ir nepanaudota ši studija dabar gal kur ir dūla archyvų akivaruose. Kita vertus, iš jos nebėra jokios naudos, nes per 20 metų eismo situacija yra pasikeitusi kardinaliai. Todėl prieš pritariant vienos krypties eismo schemai, R. Mikalkėnas ir dabar pageidautų panašios studijos. Kitaip tariant, jei kiltų gyventojų nepasitenkinimas, bevelytų prisidengti mokslininkų išvadomis. Girdi, čia ne mes, mokslininkai taip pasiūlė.
Keičiant palangiškių vairavimo mieste įpročius, nepatenkintųjų visuomet atsiras. Štai ir dabar tenka išgirsti, kad tuomet mieste esą teks važiuoti ratais, norint patekti į gretimą namą reiks apvažiuoti visą kvartalą ir, apskritai, vienos krypties eismas Vytauto gatve esanti nesąmonė, bet kodėl – dorai paaiškinti negali.
Šiai idėjai pritariančiųjų, regis, yra gerokai daugiau. Visi supranta, kad taip abejose išilginėse kurorto gatvėse atsirastų saugi juosta dviratininkams, kuriems nebereiktų „lipti“ ant šaligatvių, būtų daugiau vietų mašinų stovėjimui. O ir automobilių eismas viena kryptimi taptų gerokai saugesnis, sumažėtų transporto priemonių susidūrimų pavojus, nes į Vytauto ir Ganyklų gatves būtų lengviau išvažiuoti iš šalutinių gatvių.
Bet ar šios idėjos pagrindimui būtina miestui nepigiai kainuosianti mokslininkų studija? Negi vis dar kyla abejonės, kad taip pakeitus eismo schemą blogiau, negu kad yra dabar, jau nebus? Negi ir be mokslininkų patarimų patiems savivaldybės specialistams yra neaišku, kokius kelio ženklus reikės statyti?
Be jokios abejonės, kardinalus eismo schemos pakeitimas kainuos. Reikės arti šimto vieną kryptį žyminčių kelio ženklų, naujai perbraižyti gatves, neblogai būtų, Olandijos pavyzdžiu, nuo važiuojamosios kelio dalies dviračių juostą atskirti kažkokiu paaukštinimu. Bet ar tai iš tikro kainuotų tiek, kad reiktų organizuoti viešųjų pirkimų konkursą? Ar nubrėžti naujas linijas ir sustatyti kelio ženklus negalėtų miesto komunalininkai?
Panašu, kad įgyvendinant šią idėją būtinai norima eiti per biurokratinių brūzgynų tankmę: užsakyti naują schemą parengsiančią mokslinę studiją, vienos krypties eismo įgyvendinimo darbams paskelbti viešuosius pirkimus. Anot R. Mikalkėno, šį darbą pradėjus jau dabar, eismo pertvarkymui mieste būtų pasirengta kitai vasarai.
Žinant Palangos patirtį, kaip sudėtingesnius pakeitimus sekasi įgyvendinti iki šiol, drįsčiau tuo suabejoti. Antai, apie įvažiavimo mokestį Palangos valdžia kalba daugiau nei penkerius metus. Kad tyliai sau kabinetuose šia tema dūsautų, dar būtų pusė bėdos. Bet ne, su ketinimais apmokestinti įvažiavimą į kurortą vos ne kiekvieną pavasarį lendama į žiniasklaidą, televizijos naujienų laidose net jau aiškinama, kiek galėtų kainuoti pats įvažiavimas.
Kažkada šiuo klausimu yra buvęs priimtas net tarybos sprendimas, o darbo grupė turėjo paruošti rinkliavos tarifus. Tačiau kasmet įsiliepsnodavęs valdžios entuziazmas kažkodėl imdavo ir užgesdavo. Tai būdavo neapsisprendžiama, ar miestas bus uždarytas pakeliamais užkardais, ar automobiliai bus fiksuojami moderniomis technologijomis. Tai buvo laukiama aplinkkelio statybos pabaigos. Dabar štai surasta kita delsimo priežastis – prasidedantis Kretingos gatvės pertvarkymas į keturias eismo juostas.
Sklido gandai, kad jau buvo paruoštas įvažiavimo rinkliavą numatantis tarybos sprendimas, kurį praėjusioje kadencijoje priimti sutrukdę nesutarimai valdančiojoje koalicijoje. Dabar koalicijos nebėra, sumanymo realizavimui niekas nebetrukdo, tačiau po rinkimų praėjo jau trys mėnesiai, naujos kadencijos taryba į posėdžius jau rinkosi ne vieną kartą, bet to mistinio tarybos sprendimo projekto vis nematyti.
Į kurortą įvažiuojančios mašinos bus apmokestintos jau kitais metais? Jei tokiais palangietiškais tempais pasiruošimas vyks ir toliau, abejoju ar tokį neįveikiamą darbą pavyks padaryti iki kadencijos pabaigos.
Jei ir pritarus vienos krypties eismui bus laukiama mokslinių studijų, viešųjų pirkimų konkursuose bus aiškinamasi, kas ir už kiek Vytauto ir Ganyklų gatvėse statys kelio ženklus (o kur dar nemenkų pinigų paieškos savivaldybės biudžete?) – eismo chaose dviratininkai ir automobiliai murkdysis dar ne vieną vasarą.
 

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

„Poilsiautojai nori rūšiuoti!  O kad tai daryti būtų paprasta, „Žaliasis taškas“ dovanoja pakuočių atliekų rūšiavimo maišus ir kviečia apgyvendinimo verslus suteikti galimybę Lietuvos kurortų svečiams atsakingai tvarkyti atliekas.


Pailgėjus žmogaus gyvenimo trukmei, atsiranda vis daugiau sąmoningų senjorų, kurie nori gyventi aktyviai, jaustis energingi ir reikalingi.


Palangos jaunimas nori atgaivinti anksčiau vykusią tradiciją – Jaunimo apdovanojimus


Šių metų Palangos ir Šventosios eglutės turi vieną itin išskirtinę staigmeną, kurios nerasite niekur kitur. Tiesa, net paslaptinga kvapų skraistė prie Šventosios eglutės daug gerbėjų nepritraukė. Palangoje ir Šventojoje vienu metu įžiebtos eglutės sulaukė labai skirtingos žmonių reakcijos. Palangos eglutė kone vienbalsiai giriama, o štai daug lankytojų...


Palangos savivaldybė ieško kūrėjų, kurie galėtų subrandinti ir paskelbti idėją, kaip atrodytų skulptūra, skirta diplomatui Jamesui Youngui Simpsonui ir Derybinei grupei dėl Palangos grąžinimo. Tai "Palangos tiltui" patvirtino Palangos miesto Savivaldybė..


Karantinas šalyje kai kam virsta galimybe papoilsiauti prie jūros. Palangos ir Neringos kurortų gyventojai kratosi būriais į pajūrį traukiančių tautiečių. Atvykėlių žvejų nenori ir Rusnės salos gyventojai. Palangos meras Šarūnas Vaitkus įsitikinęs, jog laikas uždaryti viešbučius, o patys palangiškiai nori migracijos tarp miestų draudimo, rašo Klaipėdos...


Gausiai Baltijos jūroje paplitę grundulai padiktavo šventės idėją – ateinantį savaitgalį, gegužės 12-14 d. Palangoje vyks „Grundulinės“. Nors kaip pastebėjo renginio koordinatorius Nerijus Stasiulis, švente dar to jis pats nedrįstų pavadinti, nepalyginsi su viskuo gausia Stintų švente, tai bus savotiška informacinė, kultūrinė akcija....


Nori palaidoti idėją – užsakyk studiją

Alvydas ZIABKUS “Lietuvos ryto” apžvalgininkas, 2015 05 28 | Rubrika: PT redaktoriaus skiltis

Vienos krypties eismas Palangoje, Vytauto ir Ganyklų gatvėse turėtų atsirasti. Taip teigia naujasis savivaldybės Eismo saugumo komisijos pirmininkas, vicemeras Rimantas Antanas Mikalkėnas. Gera naujiena yra ta, kad vicemeras, skirtingai nuo savo pirmtako Sauliaus Simės, dėl kardinalaus eismo schemos keitimo mieste, regis, turi tvirtą nuomonę ir ją išsako nevyniodamas į vatą bei...


Palanga rengs kompleksinės plėtros galimybių studiją  1

„Palangos tilto“, Palangos sporto centro inf. , 2013 04 08 | Rubrika: Miestas

Klaipėdos regiono plėtros taryboje priimtas sprendimas – ES finansavimui gauti būtinas dokumentas pirmiausia turi būti rengiamas kurortui.


Penkiolikmetis vaikinas, perspektyvus boksininkas, praėjusį sekmadienį J. Basanavičiaus gatvėje panoręs išmėginti savo jėgą, smūgiuodamas į žaidimų automatą-bokso „kriaušę“, smūgiui nepavykus, suknežino plaštakos kaulus. Vaikino sportininko karjera pakibo ant plauko. Jaunuolio motina baisisi, kad prie žaidimų automato nėra jokio apsaugos tinklelio, įspėjančių...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius