Lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ įsisuko į Gamtosauginių mokyklų veiklą

Palangos tiltas, 2014-12-22
Peržiūrėta
3275
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas“ įsisuko į Gamtosauginių mokyklų veiklą

Palangos lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ – ekologinės krypties ikimokyklinio ugdymo įstaiga, siekianti vaiko ekologinio supratingumo, gamtosaugos patirties plėtojimo, tyrinėjimų atradimų vykdymo. Pedagogo patirtis ir kasdieniai vaikų stebėjimai leidžia teigti, kad šiuolaikinių vaikų santykis su gamta dar yra problemiškas: žinios apie ją yra skurdžios, dauguma tik gamtos vartotojai. Šis ugdymas yra ilgas procesas, bet įveikiamas. Vaikai su pedagogais keliaudami ekologiniais-aplinkosaugos takeliais palaipsniui išmoksta prižiūrėti augalus, gyvūnus, pajusti pagarbą augalo gyvybei, tvarkyti aplinką, rūšiuoti antrines žaliavas, iš jų pagaminti daiktų, tinkančių veiklai. Įstaigos bendruomenė palengva įgyvendino septynis Gamtosauginių mokyklų programos žingsnelius ir nuo 2014 m. rugsėjo mėnesio lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ yra įrašytas į Gamtosauginių mokyklų sąrašą.
Gamtosauginių mokyklų programa (GMP) yra tarptautinio Aplinkosauginio švietimo fondo programa, skirta mokykloms ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoms. Programa orientuoja įstaigas į praktinę gamtosauginę veiklą, skatina mokyklų bendruomenių aktyvumą, ugdo vaikų kūrybiškumą. Trečius metus dalyvaujame aplinkosauginiame projekte „Mes rūšiuojam“ ir šios veiklos mokome savo ugdytinius ir tėvelius. Šį rudenį jau surinkome ir UAB „Atliekų tvarkymo centrui“ pristatėme 174 kg buitinės technikos atliekų. Plėtodami šią sritį dalyvaujame „Žaliųjų“ judėjimo ir „Wrigley“ bendrovės kompanijos organizuojamame projekte „Mažiau šiukšlių“ ir jau gavome papildomų lėšų šiai veiklai vykdyti.
Jau keletą metų dalyvaujame neformaliojo vaikų švietimo saviraiškos programų vykdyme. Parengėme ir vykdėme programas gamtosaugine tema: „Už vieną trupinėlį čiulbėsiu visą vasarėlę“, „Keliauk ir pažink“, „Padedu gamtai, padedu sau“, „Prakalbinkime molį“, „Lino kelias“. Šiais metais parengėme ir įgyvendinome saviraiškos programą „Vabaliukų ir vabzdžių karalystėje“, kurios metu mes, pedagogai, siekėme sužadinti vaikų susidomėjimą vabaliukais ir atrakinome duris į nuostabų gamtos gyvūnijos pasaulį per pokalbius, stebėjimus, išvykas, praktines situacijas, didaktinius žaidimus. Mokėmės su vaikais gerbti ir tausoti supančią aplinką ir joje gyvenančius mažuosius gyventojus. Įsigijome edukacines priemones „Skruzdėlyčių kalnelis“ bei „Drugelių auginimo sodą“. Vaikai turėjo galimybę stebėti ir pamatyti, kaip iš gyvų vikšriukų susidaro lėliukės, o per porą savaičių iš skystos masės lėliukėje susiformuoja visiškai naujas, gražus ir sparnuotas drugelis, kaip „skruzdėlyno kalnelyje“ juda skruzdėlės, kaip neša mažus šapelius. Neapsakomai vaikai džiaugėsi išsivysčiusiais drugeliais, juos maitino, prižiūrėjo, o paskui paleido į žydinčią pievą. Su pedagogais vaikai kūrė gero elgesio gamtoje taisykles, ketureilius, palinkėjimus išskrendantiems į pievas drugeliams. Artimiausioje aplinkoje, Birutės parke stebėjo skruzdėlynus ir juose besidarbuojančias skruzdes, boružėles, voro tinklus, žiogus, klausėsi jų čirpimo. „Vabalų slėnyje“, įsikūrusiame Kretingos rajone, po atviru dangumi vaikus stebino 1000 kartų išdidinti vabalų ir vabzdžių muliažai, akį džiugino įvairiaspalvių drugelių kolekcija.
Į programos veiklą buvo įtraukti visų ikimokyklinio amžiaus grupių vaikai bei tėveliai. Ši tema buvo itin aktuali, nes lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ grupės yra pavadintos vabaliukų ir vabzdžių vardais. Lapkričio mėnesį, darželio gimtadienio proga, organizuota teminė savaitė „Pasisvečiuok pas kaimyną“ atvėrė vartus visiems į kūrybinių minčių paiešką. Kiekviena grupė per vaidinimus, pasakojimus, kūrybinius darbus atskleidė savo vabaliuko, kurio vardu pavadinta grupė, išskirtinumą, bendravo, žaidė, vaišinosi. Po pasisvečiavimo grupėse vaikai kūrė darbelius, ketureilius, patarles, priežodžius, išsakė savo įspūdžius.
Saviraiškos programos tema padiktavo daug idėjų: pavasarį – sporto, rudenį – miško šventę, kurioje dominavo pagrindiniai personažai Skruzdėlytė, Boružė, Žiogas, Bitė, Voras. Šventėse per vaidybą pedagogai atskleidė tų personažų išskirtinius bruožus – darbštumą, greitumą, šoklumą ir kt. Ugdytiniai stebėjo edukacinį vaidinimą „Linksmos vabaliukų istorijos“, dalyvavo edukaciniame užsiėmime „Nariuotakojai darželyje“. Priešmokyklinukai įsigijo ir dabar grupėje augina vabzdį „Maldininką“.
Vykdytą saviraiškos programą „Vabaliukų ir vabzdžių karalystėje“ užbaigėme pristatydami vaikų kūrybinius darbus, nuotraukų parodą su vaikų stebėjimais ir atradimais apie vabaliukus ir vabzdžius, bei auklėtojos A. Pališaitienės sukurtas metodines priemones, susijusias su šia tema. „Boružėlių“, „Žiogelių“ grupių vaikai ir auklėtojos M. Valantinienė, A. Pališaitienė, V. Jašinskienė, N. Malakauskienė bei meninio ugdymo mokytoja N. Petrauskienė parengė spektakliukus „Kodėl boružėlė taškuota“ ir „Žiogelio smuikelis“. Saviraiškos programos užbaigimo metodinėje dienoje dalyvavo Palangos miesto Švietimo skyriaus atstovai, atsakingi už programų vykdymą, bei Palangos ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogai, vaikai ir tėvai.
Džiaugėmės, jog vykdyta programa buvo integruota į ugdomąją veiklą: organizuota daug stebėjimų, išvykų, edukacinių valandėlių, o svarbiausia, visa sukaupta metodinė medžiaga, stebėjimai, smulkioji tautosaka ,,sugulė“ į pedagogų parengtą knygutę „Vabaliukų ir vabzdžių karalystėje“. Tikimės, kad įstaigoje vykdoma gamtosauginė veikla pasės vaikų širdelėse gerumo, jautrumo gamtai sėklas. Ekologinio sąmoningumo ugdymas – visų, bet pirmiausia šeimos pareiga.

Zita PAULIKIENĖ
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ netolimoje ateityje taps ne tik gražesnis, bet ir gerokai jaukesnis – gautas šio pastato rekonstrukcijos-statybos leidimas. 


Balandžio mėnesį Palangos lopšelis-darželis ,,Ąžuoliukas” startavo Palangos miesto savivaldybės finansuojamas saviraiškos projektas „Eina saulė aplink dangų“. 


Sveikinu visą Palangos lopšelio-darželio ,,Nykštuko’’ bendruomenę su gražiu gimtadieniu. 49 metai nėra daug, kai lyginu juos su kitomis miesto įstaigomis, kurios jau skaičiuoja virš šimto savo veiklos metų. Bet jei kalbėsime apie sukauptą patirtį, atliktus darbus ir pasiekimus, ne visada metų skaičius apsprendžia jų kiekį ir kokybę. 


Švietimo mainų paramos fondas, programos „eTwinning“ nacionalinė paramos organizacija Lietuvoje, organizavo projektų konkursą, skirtą paremti Lietuvos švietimo įstaigų, dalyvaujančių programoje „eTwinning“ profesinį tobulėjimą, kuriame dalyvavo Palangos lopšelio-darželio „Gintarėlis“ bendruomenės projektas „Mokytojų skaitmeninių kompetencijų plėtojimas“.


Palangos lopšelis darželio „Sigutė“ vaikučiai birželio 1-ąją, „Vaikų gynimo dieną“, pasitiko aktyviai sportuodami lauke.


 Laiko upės tėkmė – nevaldoma, bet praeitis pulsuoja gyva. 1980 metų gruodžio 26 d. Palangos mieste duris atvėrė nauja ikimokyklinio ugdymo įstaiga, kuriai vėliau buvo suteiktas „Gintarėlio“ vardas. Praėjusią savaitę  „Gintarėlis“ paminėjo savo veiklos 40-metį.  


Šią dieną mes, dalyvaudami šventiniuose renginiuose, susibūrimuose, pilietinėse sueigose,minime Lietuvos valstybės atkūrimo dieną.


Lopšelis-darželis „Gintarėlis“ praėjusį penktadienį Palangos sporto centre organizavo respublikines ikimokyklinio ugdymo įstaigų projekto „Mažųjų olimpiada" II-etapo varžybas. Varžybose dalyvavo 9 ikimokyklinio ugdymo įstaigų komandos iš Klaipėdos, Telšių, Plungės ir Palangos miestų. Išrinktos 3 komandos-nugalėtojos: Palangos lopšelis...


Praėjusią savaitę Palangos lopšelis-darželis „Gintarėlis“ šventė 35-ių metų sukaktį. Su gražia švente darželio kolektyvą ir vadovę Iloną Milkontę sveikino Palangos miesto savivaldybės mero patarėja Jurgita Vanagė, kuri perdavė mero Šarūno Vaitkaus padėkas ilgametę patirtį turinčioms pedagogėms, jų padėjėjoms ir kitiems kolektyvo nariams.


Palangos lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“ – ekologinės krypties ikimokyklinio ugdymo įstaiga, siekianti vaiko ekologinio supratingumo, gamtosaugos patirties plėtojimo, tyrinėjimų atradimų vykdymo. Pedagogo patirtis ir kasdieniai vaikų stebėjimai leidžia teigti, kad šiuolaikinių vaikų santykis su gamta dar yra problemiškas: žinios apie ją yra skurdžios...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius