Jubiliejinėse 1000 km lenktynėse debiutuos ir Palangos komanda

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2014-07-14
Peržiūrėta
2105
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Jubiliejinėse 1000 km lenktynėse debiutuos ir Palangos komanda

Šį savaitgalį startuosiančias jubiliejines jau 15-ąsiais 1000 km lenktynes galima pavaidinti istorinėmis Palangai: pirmąkart tarp 44 besivaržysiančių komandų startuos „Palanga Visit Apartaments“ rinktinė, kurioje debiutuos ir šventojiškis Tomas Jurevičius, pernai tapęs jauniausiu šalies automobilių sporto istorijoje Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionato vicečempionu.

Išsipildžiusi svajonė

Pačioje praėjusių metų pabaigoje kalbėjomės su tuometiniu Palangos senosios gimnazijos vienuoliktoku Tomu Jurevičiumi ir sveikinome jį istorinio įvykio proga: pernai jis tapo Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionato vicečempionas. Pasiekimas istorinis, nes Tomas – ne tik jauniausiais kada nors kartu su Lietuvos lenktynininkų elitu startavęs sportininkas (iki šiol jauniausi būdavo apie 30 metų), bet ir jauniausiais šalies automobilių sporto istorijoje Lietuvos vicečempionas. Sidabrą lenktynininkas pelnė neturėdamas net aštuoniolikos metų.

Tada, paklaustas apie ateities planus bei svajones, jaunasis lenktynininkas sakė: „Viena iš svajonių – savo mieste 1000 km lenktynėse dalyvauti. Tiesa, vadinamose istorinėse dalyvavau, tačiau nelabai sėkmingai. Nors kvalifikacijoje buvau tarp prizininkų, dėl vadinamųjų „kontaktų“ buvo nukritęs į devintąją vietą, pačias lenktynes baigiau ketvirtas“.

Ši T. Jurevičiaus svajonė išsipildė. Savaitgalį startuosiančiose jubiliejinėse 1000 km lenktynėse jis kartu su lenktynininku Vilmantu Audzijoniu „Palanga Visit Apartments“ komandos BMW automobiliu kovos pačioje gausiausioje dalyvių A3000+ klasėje.

Kaip sako lenktynininkas, komandą „suplanavo“ daugkartinis šalies žiedinių lenktynių čempionas Ramūnas Čapkauskas, šių metų 1000 km lenktynėse dalyvausiantis net dvejose komandose ir abejose sieksiantis laimėti pergalę savo klasėje.

„Su „Aquila“ mes sieksime ne tik laimėti savo klasėje bet ir pergalės absoliučioje įskaitoje. O štai su „Palanga Visit Apartments“ komanda kovosime A3000+ klasėje, ir mūsų uždavinys yra mažiausiai pasiekti prizininkų poziciją“, - sakė R. Čapkauskas.

 

Prie vairo – nuo ketverių

Kaip T. Jurevičius ėjo – o tikriau, važiavo – iki Lietuvos vicečempiono titulo ir iki savo svajonės – 1000 km lenktynių Palangoje?

Pirmą kartą jsi prie kartingo vairo sėdo būdamas ketverių metų. Vaikystėje su tėvais gyveno Raudondvaryje, ten visai šalia buvo trasa, netoli – Kaunas su savosiomis lenktynių tradicijomis.. Kaip pamena, sėdėdavo kartinge abu su tėčiu - jis, pasidėjęs kojas ant rėmų, padėdavo sūnui vairuoti: mažasis Tomas tik „gazą“ ir stabdžio pedalą spausdavo. Ir apskritai kiek save pamena, jautė potraukį mašinoms ir mašinytėms – galėdavo nuo ryto iki vakaro jomis žaisti.

Vėliau, kai jau pats galėdavo viską pasiekti ir vairuoti, tėtis Tomas Jurevičius nupirko sūnui pirmąjį kartingą. Prasidėjo treniruotės, pirmosios varžybos Kauno, Vilniaus trasose. Ir jau persikėlus į Šventąją tekdavo ten važinėtis į treniruotes: šiame Lietuvos pakrašty tokių galimybių, o ir tinkamų trasų, praktiškai nėra.

Pirmieji pasiekimai – nuo 2005-ųjų: Lietuvos kartingo čempionate užimta 1-oji vieta 5-ame etape, 2006-aisiais, 2007-aisiais ir 2008-iaisiais – Lietuvos kartingų žiemos taurės čempionas. Tiesa, kaip prisipažįsta lenktynininkas, 2008-ieji buvę itin sudėtingi metai: Tomas perėjo į pajėgesnę kategoriją, kurioje, pats būdamas 12 metų, varžėsi su šešiolikmečiais. Tad ir pasiekimai, jo vertinimu, nebuvo tokie aukšti. Bet jau 2009-aisiais jis tapo Lietuvos čempionu (Rotax Junior), Latvijos vicečempionu, laimėjo „ArtKart“ taurę, Europos kartingų čempionate tarp 56 dalyvių buvo 22, Pasaulio kartingų čempionate tarp 89 sportininkų – 32. 2010-aisiais laimėta U-18 FIM Taurė, o kiek kartų tapo Lietuvos bei Baltijos šalių kartingo čempionatuose Tomas jau nebeskaičiuoja.

Nuo 2011-ųjų Tomas persėdo prie automobilio BMW vairo ir du sezonus dalyvaudavo vadinamose minižiedinėse lenktynėse. 2011-aisiais jis buvo daugkartinis šių lenktynių prizininkas RWD klasėjė, kitąmet iškovojo čempionato bronzą. Pasibaigus 2012-ųjų sezonui, pirmasis lenktyninis automobilis buvo parduotas, ir įsigytas galingesnis, pasak lenktynininko, didesnį potencialą turintis BMW E-30 325. Su juo 2013-aisiais T. Jurevičius perėjo lenktyniauti į aukščiausią lygą šalyje – Lietuvos čempionatą bei galingiausią klasę - A2000+.

 

„Lietaus žmogus“

Kurie iš iki šiol iškovotųjų titulų Tomui mieliausi? „Kuo geresnis pasiekimas, tuo didesnis džiaugsmas, - sako Tomas. – Nors man labiausiai prie širdies visos žiemos lenktynės ir jose pasiekti laimėjimai. Žiema yra žiema, važiuoti labai sunku. O maloniausia tai, kad technika žiemos lenktynėse lemia tik 10 proc., o 90 proc. Priklauso nuo tavo paties meistriškumo: kaip tu valdai techniką. Žiemos taurės čempionate visi sportininkai – iš aukščiausios lygos, visi išbando savo ant sniego, o jei žiema tokia, kaip šiemet – vadinamoje šlapioje trasoje“.

Beje, lenktynininkui itin sekasi rungtyniauti toli gražu ne visų sportininkių mėgstamoje „šlapioje“ trasoje, kitaip tariant, lyjant lietui ar po jo dar nespėjus išdžiūti dangai.

„Mane juokais vadina lietaus žmogumi, nes „šlapioje“ trasoje labiausiai sekasi važiuoti. Retai kas su manimi rimčiau kovoja“, - šypteli T. Jurevičius, prisipažinęs, kad ne tada, kai laimi, užplūsta adrenalinas, o tada, kai sėdi automobilyje prie starto linijos ir lauki, kol užges raudonos šviesos ir bus leista startuoti. Tada net vairą laikančios rankos dreba. Bet tik šviesoforui užgesus, visi drebuliai praeina

Tai gal būt jau ir dabar lenktynininkas žvilgčioja į orų prognozes ir laukia, kad šeštadienį, kai bus pagrindinis lenktynių startas, trasa būtų šlapia?

„Taip, pažvilgčiojame į prognozes, - vėl nusišypso lenktynininkas. – Man būtų palanku, jeigu lytų. Be to, turėčiau puikų šansą konkuruoti su Europos kartingų čempionu Simu Juodviršiu, kuris čempionu tapo taip pat „šlapioje“ trasoje. Jis važiuos komandoje su buvusiu Formulės 2 lenktynininku Kazimieru Vasiliausku“.

 

Įtemptas grafikas

Nors T. Jurevičius išties džiaugiasi, kad, atsiradus rėmėjams, galės dalyvauti 1000 km lenktynėse, esama ir tam tikro nerimo. Ne dėl paties starto, o todėl, kad pagrindinę lenktynių dieną – šeštadienį – jam teks startuoti ir Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato antrojo etapo net dviejuose važiavimuose.

Beje, pirmajame šio čempionato etape šiemet T. Jurevičius užėmė antrąją vietą, o Baltijos šalių čempionato pirmajame etape tapo nugalėtoju. O prieš keletą dienų jis su komandos „Palanga Visit Apartments“ kolega V. Audzijoniu dalyvavo 40-ies greitų ratų lenktynėse Kazlų Rūdoje. T. Jurevičius ir V. Audzijonis lenktyniavo treniruotėms skirtu BMW automobiliu, nes pagrindinis automobilis BMW M3 jau buvo parengtas startams 1000 km lenktynėse ir laukė kelionės į Palangą. O Kazlų Rūdoje lenktynininkai finišavo treti.

„Pirmadienį laukia treniruotė Kaune. Antradienį parsivežame automobilį į Šventąją. Trečiadienį techninės apžiūros, treniruotės, ketvirtadienį – komandų prisistatymas Vytauto gatvėje. Penktadienį treniruotė ir žiedinių lenktynių čempionato kvalifikacinis važiavimas, šeštadienį – du startai čempionate ir pagrindinės 1000 km lenktynės. O jose komanda turės apvažiuoti trasą 357 kartus, kad įveiktų 1 tūkstantį kilometrų,“ – paklaustas, koks jo šios savaitės grafikas sakė T. Jurevičius.

„Bus sunku. Čia juk reikia ir gero fizinio pasirengimo – ne kiekvienas gali ištverti, kai oro temperatūra automobilyje pakyla iki 50 laipsnių karščio, o kartais ir dar daugiau. Ir protinė įtampa didžiulė, reikia dėmesį maksimaliai sukoncentruoti, kad reakciją išlaikytum. Žodžiu, laukia labai rimtas jėgų išbandymas. Ir įdomu – kiek galėsiu ištverti“, - sakė pirmasis tikras 1000 km lenktynių dalyvis iš pajūrio šventojiškis Tomas Jurevičius.

Jūsų komentaras:

Atsibuskite... 2014-07-18 08:56 (. / IP: 86.100.63.40)
Visi sveikiname lenktynininkus! bet Palangai tai pragaro ir kančios dienos! Čia ne vieta tokiam gausmui, dulkėms,paraližuotas eismas; Žmonės keikia tokį pasityčiojimą iš poilsiautojų ir gyventojų... -Ar tik čia ne pinigai kalba?kažkam...

Taip pat skaitykite

Tarp jubiliejinėse „Aurum 1006 km powered by Hankook” lenktynėse moterų ralyje dalyvavusių 108 ekipažų vienas Palangai buvo ypatingas – Palangos „PadelRaketos“ komanda iš keturių palangiškių – Ingos Daukšaitės, Astos Mordvinukienės, Redos Valinskienės ir Monikos Motijauskienės, kurios bendroje įskaitoje tarp pirmą kartą lenktynėse dalyvaujančių moterų ekipažų liko trečios.


Lukas Laukaitis, Dovidas Najus, Nerijus Malaševičius ir Gediminas Vilimas – tai keturi ypač patyrę vairuotojai, su nekantrumu laukiantys po kelių savaičių Lietuvoje vyksiančio vieno svarbiausių automobilių sporto įvykių – žiedinių lenktynių Palangoje.


Pirmoji iš užsieniečių paraišką dalyvauti po mažiau nei dviejų savaičių Palangoje prasidedančiose 23-iose „Aurum 1006 km lenktynėse“ padavusi Joost Ursem vadovaujama „JR Motorsport“ komanda iš Nyderlandų registruoja dar vieną ekipą. 


  Išsirikiavusios 43 komandos, pusantro šimto lenktynininkų ir minia automobilių sporto gerbėjų – taip visus vakar ankstyvą popietę pasitiko centrinė Vytauto gatvės atkarpa, kurioje vyko 1000 km lenktynių atidarymo paradas. Sportininkai margai miniai rodė savo automobilius ir mielai bendravo su publika. Visas kurortas vakar, penktadienį ir savaitgalį gyveno ir...


Šį savaitgalį startuosiančias jubiliejines jau 15-ąsiais 1000 km lenktynes galima pavaidinti istorinėmis Palangai: pirmąkart tarp 44 besivaržysiančių komandų startuos „Palanga Visit Apartaments“ rinktinė, kurioje debiutuos ir šventojiškis Tomas Jurevičius, pernai tapęs jauniausiu šalies automobilių sporto istorijoje Lietuvos automobilių žiedinių...


Tarp labiausiai spindinčių televizijos, pramogų pasaulio ir sporto žvaigždžių, kurių niekad nestinga didžiausiose ir prestižiškiausiose ne tik Baltijos šalyse 1000 km lenktynėse, šiemet išvysime ir Lietuvos čempioną, šalies krepšinio rinktinės senbuvį Robertą Javtoką.


Keturioliktosios 1000 km lenktynės statistikos veidrodyje

Pagal Viešųjų ryšių agentūros „Visus Bonus“ pranešimą spaudai, 2013 07 18 | Rubrika: Miestas

2013 m. keturioliktosiose paeiliui surengtose 1000 km lenktynėse dalyvavo 38 komandos, kurių sudėtyje buvo 132 sportininkai iš septynių valstybių – Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Rusijos, Belgijos, Vokietijos ir Didžiosios Britanijos.  


Mini žiedas – antrąkart po 1000 km lenktynių sparnu

Viešųjų ryšių agentūra „Visus Bonus“, 2013 06 17 | Rubrika: Miestas

Prieš penkerius metus startavusios mini žiedo lenktynės, kurios pernai pirmą kartą debiutavo ir 1000 km lenktynėse, šiemet ir vėl sugrįžta į Palangą. Pirmąjį birželio savaitgalį atidarę vasaros sezoną Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje, mini žiedininkai antrojo etapo lenktynes ten pat surengs birželio pabaigoje, o trečiojo etapo varžytuvėms jie susirinks jau į...


Nuo alinančio karščio iki pliaupiančio lietaus, nuo įspūdingų lenkimų iki skausmingų avarijų... Šiais metais, jau dvyliktose „Omnitel 1000 km” lenktynėse netrūko nieko. Visų lenktynių metu nuolat keičiantis pirmaujančiai komandai, pergalę sugebėjo išplėšti greičiausiai nuvažiavęs 334 ratus  „Neiluva – Martin Sport“ komandos...


„Omnitel 1000 kilometrų“ lenktynes laimėjo belgai

„Palangos tilto“ informacija, 2010 07 21 | Rubrika: Miestas

Tokių lenktynių, sako jų veteranai, Palanga seniai jau nematė! Lenktynių lyderiai keitėsi keliolika kartų - pirmavo ir „Fuchs“ komanda su „Ferrari F430 Scuderia“, ir „Oktanas Racing“ su „Porsche 997 GT3“, bet greičiausi lenktynėse buvo Belgijos „KS Motorsport“ su ypač greitu „BMW Silhuette“ automobiliu.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius