Kreipimasis į Palangos miesto savivaldybės tarybos narius

Rimantas Germanas UAB „Litesko“ komercijos direktorius, 2013-06-06
Peržiūrėta
2790
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

Kreipimasis į Palangos miesto savivaldybės tarybos narius

Situacija Palangos šilumos ūkyje, o taip pat miesto savivaldybės ir „Litesko“ santykiai pasiekė ribą, kuomet nebeužtenka pasisiuntinėti raštais vieni kitiems. Turime labai rimtą situaciją, didžiulę problemą, kuri kaupėsi ne vieną mėnesį ir pasiekė kulminaciją. Apie tai ir noriu pasisakyti.
Kituose miestuose įprasta, kad savivaldybė ir šilumos tiekimo veiklą organizuojanti įmonė yra nuolat bendradarbiaujantys, drauge klausimus sprendžiantys, partneriai. Taip yra kituose miestuose, tačiau ne Palangoje.
Trumpai pristatysiu pagrindinius Palangos savivaldybės nuomos ir modernizavimo sutarties pažeidimus.
Visų pirma, savivaldybė be jokio pagrindo ir motyvų nederina reikšmingos dalies 2001-2010 metais atliktų „Litesko“ investicijų į miesto šilumos ūkį – turtas išlieka „Litesko“ nuosavybe ir netampa savivaldybės turtu.
„Litesko“ pagal šilumos ūkio modernizavimo ir renovacijos sutartį per 2001-2010 m. laikotarpį į Palangos šilumos ūkį investavo 16 352 398 litus. Palangos miesto savivaldybės taryba 2012 m. gruodžio 20 d. priėmė sprendimą, kuriuo be jokių pagrindimų buvo „užskaityta“ investicijų  tik už 9 077 255 Lt.
Bendrovė kasmet sutartyje nustatyta tvarka informavo Savivaldybę apie atliekamas investicijas ir jokių prieštaravimų dėl atliktų investicijų poreikio, apimties ar pagrindimo iš savivaldybės, jos investicijų komisijos per visą 10 metų laikotarpį negavo.
Savivaldybė, jos įgaliota investicijų priežiūros komisija, nereaguodavo į už kiekvienus metus teikiamas vykdomų investicijų ataskaitas su išsamiais jų pagrindimais. Tokiu būdu Investicijų priežiūros komisija per visą laikotarpį nuo 2001 metų faktiškai nevykdė savo sutartinės pareigos dėl investicijų priežiūros, nepageidavo ir nederino jokių  investicijų programų ar grafikų.
Antra, savivaldybė be pagrindo jau kelis metus nederina investicijų plano naujos bazinės kainos laikotarpiui, todėl Palangoje jau kelis metus vėluoja bazinės šilumos kainos nustatymas.
Trečia, savivaldybė be pagrindo ir pažeisdama kelis teismo sprendimus ir Vyriausybės atstovo įpareigojimus, nenustato pagal Kainų komisijos metodiką teisės aktų reikalavimus atitinkančio karšto vandens skaitiklių aptarnavimo mokesčio. Todėl „Litesko“ negali vykdyti įstatymu nustatytos karšto vandens tiekėjo veiklos.
Tai – vienintelė savivaldybė Lietuvoje, iki šiol nenustačiusi karšto vandens skaitiklių aptarnavimo mokesčio.
Šie epizodai atskleidžia, kad atmestinas savivaldybės požiūris į šilumos tiekimo veiklą yra ne nauja, o įsisenėjusi problema. Savivaldybės elgesio motyvų – ar tai piktybiškas kenkimas, ar kitos priežastys – dabar nenagrinėsiu.
Pagrindinė mano pasisakymo tema šiandien – savivaldybės iniciatyva įsisavinti ES fondų paramą įdiegiant Palangoje biokuro katilą ir bendrovei „Litesko“ norimas primesti vaidmuo.

2012 m. rugpjūčio 27 dieną „Litesko“ su UAB „Palangos šilumos tinklai“, tarpininkaujant Palangos miesto savivaldybei, sutartimi susitarė, kad „Palangos šilumos tinklai“ savo lėšomis rekonstruos miesto rajoninę katilinę, pastato priestatą prie katilinės ir čia įrengs 5 MW biokuro katilą. Taip pat sutarta, kad pasirenkant numatomus sprendinius ir vykdant darbus jie turi būti derinami su „Litesko“, užtikrinant nepertraukiamą ir saugų katilinės veikimą.
Tačiau prieš porą savaičių bendrovė gavo UAB „Palangos šilumos tinklai“ raštą, kuriuo nurodoma, kad biokuro katilą planuojama statyti nebe priestate prie Palangos RK, tačiau vietoje dujinio katilo nr. 4. Kartu prašoma dujinį katilą grąžinti iš nuomos „Palangos šilumos tinklams“, kad būtų galima organizuoti jo demontavimą.
Noriu atkreipti Jūsų dėmesį, kad norimas demontuoti katilas yra pagrindinis šildymo sezono metu, kuomet lauko temperatūra nukrenta žemiau –5 laipsnių.
Tuo tarpu nei katilinės priestato statybos, nei kiti su biokuro katilo įrengimo projektu susiję statybiniai darbai iki šiol nėra pradėti. Šiandien turiu visas prielaidas teigti, kad „Palangos šilumos tinklai“ iki naujo šildymo sezono nespės fiziškai pastatyti planuojamo biokuro katilo.
Mano žiniomis, techninio projekto perdavimas pavėlavo mėnesį. Planuota, kad bus baigtas balandžio pabaigoje, o realiai ekspertizė, kuri leistų atlikti perdavimą, buvo atlikta tik gegužės pabaigoje.
Statybos leidimo gavimas gali vėluoti du mėnesius. „Palangos šilumos tinklai“ dėl to kreipėsi tik prieš dvi savaites, o svarstymo terminas pagal Statybos taisykles ir kitus teisės aktus gali užtrukti iki liepos.
Kompanijų grupės „Dalkia“, kuriai priklauso „Litesko“, šildomuose Lietuvos miestuose yra įdiegta daugiau nei 50 proc. visų šalies šilumos ūkyje veikiančių biokuro katilinių. Turime didžiulės praktikos diegiant biokuro katilines ir mūsų inžinerinė patirtis šioje srityje sako: Palangoje iki šildymo sezono pradžios neįmanoma suspėti įdiegti biokuro katilo.
Kaip „Kurhauzo“ negalima atstatyti per savaitę, taip biokuro katilas neatsiranda per penkis mėnesius – būtent tiek liko iki šildymo sezono pradžios.
Panašu, kad biokuro katilinės projektas žlugs ir mes už šią nekompetenciją nesiruošiame būti atsakingi.
Noriu priminti, kad būtent „Litesko“ yra tiesiogiai atsakinga už visų šilumos tiekėjo pareigų vykdymą, tarp kurių – gaminti ir nepertraukiamai tiekti šilumą Palangai.
Nei šilumos ūkio nuomos sutartimi ar kokiais kitais dokumentais, nei pagal galiojančius teisės aktus „Litesko“ negali priimti sprendimų, kurie sukeltų grėsmę patikimam ir saugiam tūkstančių šilumos vartotojų aprūpinimui šiluma, tuo labiau – šildymo sezono metu.
Dėl to „Litesko“ vadovams gali būti taikoma tiek civilinė, tiek administracinė, tiek baudžiamoji atsakomybė, o bendrovei – licencijos vykdyti veiklą atėmimas.
Tiesa, iš „Palangos šilumos tinklų” atstovų girdėti, kad projektas bus koreguojamas ir biokuro katilą ketinama diegti priestate prie katilinės. Tačiau noriu pabrėžti, kad raštu jokio oficialaus dokumento, paneigiančio savivaldybės ketinimus demontuoti dujinį katilą, „Litesko“ iki šios dienos nėra gavusi, tėra žodiniai pasakymai.
Spaudimą grąžinti dujinį katilą „Palangos šilumos tinklams“ jo demontavimui vertiname kaip nusikalstamą ir stumiantį visą miestą ir jo gyventojus į riziką sušalti žiemą.
Kaip visa kompanijų grupė „Dalkia“ 40 pasaulio šalių dirba laikydamasi galiojančių įstatymų, taip ir „Litesko“ atsisako pažeisti saugumo reikalavimus Palangoje.
Esant tokioms aplinkybėms, siūlome Palangos miesto savivaldybei leisti įmonei „Litesko“ dirbti savo darbą pagal įstatymus ir galiojančią šilumos ūkio nuomos sutartį arba nematome kito kelio kaip siūlyti abipusiu sutarimu anksčiau laiko arba per arbitražą nutraukti galiojančią šilumos ūkio nuomos sutartį.
Šioje vietoje noriu priminti, kad, nepaisant nuolatinių trukdžių iš Palangos miesto savivaldybės pusės, „Litesko“ laiku, pagal numatytą darbų grafiką, įvykdė visus savo finansinius įsipareigojimus Palangos miestui ir šilumos ūkiui.
Nuo 2000 metų į šilumos ūkį iš viso investavome 24 748 846 litus: į šilumos trasas investuota 11 325 548 litai, į biokurą ir gamybą – 9 796 769 Lt, šilumos punktus – 3 626 528 Lt.
Pakeitėme 6049 metrus šilumos trasų, tai yra 17,4 proc. visų miesto trasų. Įrengėme 207 modernius automatizuotus šilumos punktus.
Šilumos perdavimo nuostolius tinkluose per nuomos laikotarpį sumažinome 40proc. (nuo 28,17 tūkst. MWh 2002 metais iki 16,81 tūkst. MWh 2012 metais).
Termofikacinio vandens papildymo apimtis sumažinome 88 proc. (nuo 33,4 tūkst. kub. m 2002 metais iki 3,9 tūkst. kub. m 2012 metais).
2002 metais įrengėme 6MW galios biokuro katilą, kuris Palangoje iš biokuro leidžia pagaminti 52 proc. šilumos. Tai leido didžiąja dalimi apsisaugoti nuo drastiškai per šį laikotarpį brangusių gamtinių dujų.
Esant tokiems rezultatams, šiandien man daugiau nei apmaudu, kad esu priverstas sakyti šią kalbą ir kaip vieną iš galimų problemos sprendimo variantų siūlyti nutraukti galiojančią šilumos ūkio nuomos sutartį.
Tačiau negalime ramiai toleruoti nekompetencijos, o tuo labiau – dalyvauti neatsakinguose ir pavojinguose veiksmuose. Tarybos nariams pageidaujant, pateiksime platesnius paaiškinimus ir savo teiginių pagrįstumo įrodymus.

 

Kalba pasakyta 2013 m. birželio 6 dieną Palangos miesto savivaldybės taryboje

Jūsų komentaras:

Melas 2013-06-10 12:48 (IP: 86.100.150.103)
Germanas yra eilinis verslininkas ir jam palangos gyventojai rupi maziausiai. Jis tiesiog yra geras melagis. Nieko, dabar viskas pajudes. Litesko ikiso savo zmogu I Palangos silumos tinklus ir visos investicijos bus uzskaitytos, visus leidimus biokuro katilo statybai Litesko duos ir nebetrukdys, kad silumos tinklai pradetu dirbti. O nuo musu mero niekas cia nepriklauso, nes Litesko perduos nustekenta imone ir meras tures sukti galva kaip istraukti imone is bankroto - ir rezultate ja vel isnuomos kokiai nors I Litesko panasiai imonei. Ir lauksim mazejanciu kainu iki grabo lentos.

Sutinku 2013-06-09 23:27 (mdskdsk / IP: 78.62.36.161)
dalkia ne dalkia, bet pasakysiu vyruciai, tikiu 100%, nes pats dirbu Palangoje jau eile metu: tokio biurokratizmo, tokio savanaudiskumo, tokio nesiskaitymo su verslininkais (t.y. ne su chebryte), tokio lygio neatsakingumo (kai visi terminai pradelsiami, sprendimai paveluoti ir tik itin formalus) nera nei vienoje kitoje savivaldybe. jei nebuciau tiek investaves energijos, laiko ir pinigu i palangos versla jau senai buciau spjoves i tas palangos valdanciuju nesamones (beje, nezinau kaip tai yr, taciau nesamones stipriausiai pasireiksdavo valdant konservams)

jonas 2013-06-07 18:31 (j / IP: 109.128.23.129)
ACIU uz teisybe.... praziopsojo, uztai,kad zioplas.KATILO iki sild. sezono nebus

va,va 2013-06-07 14:08 (a / IP: 109.128.23.129)
maziau su JACKA uzsiiminet, mere reikejo, kurhauzo pigi reklama pasimirs, kai ziemuze ateis.Lietuvoj energetikai stiprus nuo senu laiku, ne jusu nosiai/ kusykit, tylekit, vykdykit/

romas 2013-06-07 13:15 (IP: 194.132.32.43)
perskaiciau straipsni ir galiu pasakyti kad Palangos savivaldybe nieko nedirba. Laikas nusalinti mera Vaitku nuo uzimamu pareigu. Blogai kai savivaldybeje sudaryta Investiciju prieziuros komisija nedirba savo darbo Tai ar galima isivaizduoti kad savivaldybe be pagrindo nederina investiciju plano naujos bazines kainos laikotarpiu ir Palangoje jau kelis metus veluoja bazine silumos kainos nustaytmas. Gal dabar zmones iseis i gatves del silumos kainu sumazinimo ir mero nekompetencijos.

katinas 2013-06-07 12:49 (IP: 199.48.147.35)
geras straipsnis ir mes palangiskiai viska suzinojome. Dabar aisku kodel nemazeja silumos kaina , nes Palangos savivaldybes meras visai nesirupina palangieciu gerove, tai yra nemazina silumos kainos . Juk pastytas biokuro katilas sumazintu zenkliai silumos kaina, bet merui Vaitkui svarbiau intrigos. Vaitkau, zinok kad uz tuos tavo darbelius reikes ne Vaitkui moketi , omums Palangos gyventojams.

suvalkietis 2013-06-07 12:00 (IP: 216.243.58.198)
labai gerai kad paviesino savivaldybes nekompetencija. Kadangi gyvenu Palangoje , tai man labai rupi silumos kaina ir tokie mero Vaitkaus sprendimai netoleruotini, nes Litesko apskus ir byla laimes, nes kiek zinau investicijos be Komisijos leidimo nedaromos. Dabar Vaitkus tas kas padaryta net nenori pripazinti ir visa beda perkelti ant gyventoju peciu. Pasiziuresim kad Palangos savivaldybe turi 6miljonus litu grazinti ES, kaip neisisavinusi ir vel bus mokama is visu moketoju lesu.Reikia Vaitku vyti lauk su zalos atlyginimu Palangai.

kaunietis 2013-06-07 11:05 (IP: 109.239.58.246)
kadangi turiu buta Palangoje, tai man labai rupi. Tai ka issake Litesko vadovas Germanas yra tiesa, tik nesuprantu Palangos mero pozicijos. Palangos meras Vaitkus yra ne seiminikas kuris privalo rupintis ne tik miestu, bet ir palangiskiais, o tuo labiau kaip sumazinti silumos kaina. Deja siuo kausimu vien tik daromos nesamones .Jau siandien turejo biokuro katilo statybos pinu tempu eiti i prieki, kad butu galima uzkurti biokuro katila sildymo sezonui ir sumazinti silumos kaina. Deja Palangos meras , kaip ir visi konservatoriai priesakyje su Kubiliumi yra zmones neturintys kompetencijos energetikoje.

zemaitis 2013-06-07 09:59 (IP: 199.48.147.36)
teisingai parase Litesko vadovas R. Germanas. Nors dabar konservatoria yra nevaldantieji , bet Palangoje yra didelis neukiskumas ir nekompetencija. Galiu pasakyti kad visas planujamas ir daromas investicijas yra derinamos su Komisija. Todel Palangos meras Vaitkus yra absoliutus ZIOPLYS , kurio laukia Belange. Todel esant tokiai situacijaipimiausiai nukentes palangos gyventojai , one meras Vaitkusir yra didele gresme uzsaldyti miesta.

Taip pat skaitykite

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Palangos miesto savivaldybės tarybos posėdis vyks gegužės 30 dieną, 9 valandą.


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 9 ir 12 dalimis, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T2-41 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ 1 punktu, 47.1 ir 48.1 punktais, sušaukiu 10-ojo šaukimo Palangos miesto...


Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi, 20 straipsnio 2 dalies 1 punktu, Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Palangos miesto savivaldybės tarybos 2020 m. lapkričio 4 d. sprendimo Nr. T2-217 „Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento tvirtinimo“ 1 punktu (su vėlesniais pakeitimais), 34 ir...


Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) trečiadienį, rugsėjo 16 dieną, pradėjo tyrimą dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos narės Svetlanos Grigorian elgesio. Bus aiškinamasi, ar valstybės politikė nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo reikalavimų vengti interesų konflikto, o jam kilus – nusišalinti.


Kreipimasis į Palangos miesto savivaldybės tarybos narius  9

Rimantas Germanas UAB „Litesko“ komercijos direktorius, 2013 06 06 | Rubrika: Miestas

Situacija Palangos šilumos ūkyje, o taip pat miesto savivaldybės ir „Litesko“ santykiai pasiekė ribą, kuomet nebeužtenka pasisiuntinėti raštais vieni kitiems. Turime labai rimtą situaciją, didžiulę problemą, kuri kaupėsi ne vieną mėnesį ir pasiekė kulminaciją. Apie tai ir noriu pasisakyti.


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius