SMART ARBA EFEKTYVI REKLAMA – KAIP JĄ KURTI?

Palangos tiltas, 2024-01-10
Peržiūrėta
1100
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

SMART ARBA EFEKTYVI REKLAMA – KAIP JĄ KURTI?

Reklamos teorijoje labai dažnai figūruoja santrumpa SMART. Taip užkoduoti kriterijai, kuriais vadovaujantis stengiamasi kurti efektyvias reklamas. SMART tikslai siekia suderinti meninę ir mokslinę/techninę reklamos vertę, kad pavyktų lengviau siekti strateginių verslo tikslų, padidinti naudą, kurią jis gauna iš reklamų. Tačiau kaip tokia reklama kuriama?

Apie SMART

SMART yra iš kelių angliškų žodžių sudaryta santrumpa. Kiekviena raidė nusako kriterijų, koks turėtų būti reklamai keliamas tikslas:

· Specific – tiksliai įvardintas

· Measurable – jį galima išmatuoti

· Achievable – realu tikslą pasiekti

· Relevant – tikslas yra aktualus

· Time-bound – tikslas yra apribotas konkrečiame laike.

Tiksliai įvardinama auditorija ir žinutė

Tikslus įvardinimas (S – specific) reiškia, kad tiksliai žinote, kas yra jūsų auditorija, ir, kad žinote kaip pritaikyti savo žinutę taip, kad ji jiems patiktų. Pavyzdžiui, paskolų bendrovės žino, kad daug kas jų vengia ir turi nekokią nuomonę. Dėl to reklamose naudojami kalbama apie draugiškus, žmogiškus būdus skolintis, net prekės ženklai kuriami taip, kad keltų malonias asociacijas.

Dažna klaida - bandyti patikti visiems, nes galiausiai niekam neįtiksite. Jums reikia atsirinkti auditoriją. Kuo ji konkretesnė, tuo geriau.

Statistika rodo, kad Facebook reklamos su konkrečia tiksline auditorija gali duoti 3 kartus didesnę reklamos išlaidų grąžą (ROI) už leidžiamas be tikslinės auditorijos.

Tam jūs turite nustatyti tikslinės demografinės grupės pageidavimus, skaudulius ir elgseną. Pasiektas konkretumo lygis užtikrina, kad jūsų skelbimų turinys bus labai aktualus ir patrauklus.

Matuojami tikslai ir rezultatai

Veiksminga reklamos kampanija turi turėti išmatuojamus tikslus (M - Measurable).

Tai gali būti:

· Interneto svetainės lankomumo padidėjimas;

· Pardavimų skaičiaus pasiekimas;

· X naujų kontaktų gavimas.

Remiantis vienos lyderiaujančių apklausų bendrovės „Nielsen" tyrimu, prekių ženklai, kurie nustatė konkrečius ir išmatuojamus reklamos tikslus, gavo iki 1,3 karto didesnę ROI (investicijų grąžą).

Rodikliai stebimi per Google Analytics, Meta Ads, TikTok Ads bei kitus įrankius. Per juose matomą statistiką verslas gauna įžvalgų apie reklamų efektyvumą, padedančių optimizuoti skelbimus dar geresniems rezultatams.

Kiti efektyvios reklamos kriterijai

Efektyvi reklamos strategija dar turi būti su realiu, pasiekiamu tikslu (A – achievable), kuris būtų apibrėžtas laike (T – time-bound).

Jūsų skelbimo kūrybinė dalis - vaizdinė medžiaga, tekstas ir bendras apipavidalinimas turėtų atitikti rinkos realijas. Pavyzdžiui, įrodyta, kad naudojant aukštos kokybės vaizdus ir aiškias, glaustas žinutes tekstiniame pavidale, vartotojų įsitraukimas į reklamą padidėja daugiau nei 50 %.

Paskutinis akcentas, kad reklama būtų bei visą rodymo laiką išliktų aktuali. Tai reiškia, kad būtina neatsilikti nuo rinkos tendencijų, reikšmingų aplinkos reiškinių ir vartotojų elgsenos. Reklaminiuose skelbimuose, kuriuose atsižvelgiama į dabartines tendencijas, įsitraukimo rodikliai gali išaugti daugiau nei 70 %. Stebėkite tas tendencijas ir taip kursite efektyvesnes reklamas.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) posėdyje kovo 7 dieną, be kitų klausimų, svarstė ir  2022 m. spalio 6 d. dienraštyje „Lietuvos rytas“ ir portale www.lrytas.lt paskelbtą publikaciją „Meras darbe baiminasi rutinos“. VRK pripažino publikaciją Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų Palangos miesto rinkimų apygardoje Nr. 31 kandidatų sąrašo kandidato į Palangos miesto merus Šarūno...


Palangos kurorto muziejus artėjant 770-ajam miesto jubiliejui kviečia kurti „Haiku Palangai“ ir dalyvauti konkurse.


Šiandien pristatome tuos Gimnazijos žmones, kurie daugiau ar mažiau padėjo kurti šventinę nuotaiką, laukiant šimtmečio koncerto ir jo metu. 


Jeigu neseniai pradėjote internetinę prekybą arba fizinį verslą, kurio internetinis puslapis nėra iki galo sutvarkytas – tokiu atveju Jums reikalingas SEO specialistas, kadangi jo atliekami dažnai šiais laikais dažnai vadinami pačia geriausia reklamos galimybe. Apskritai  SEO paslaugos puikiai tinka ir jaunam, ir jau patyrusiam verslui, tačiau reikia nepamiršti, kad kuo greičiau bus...


Lyja dar vasaros lietumi, taip smulkiai, smulkiai...Jis, lietus, nusėda ant margaspalvių žiedų mano kaimynės sode... Šis paskutinis vasaros lietus labai panašus į mane. Aš, mano muzika (gitaros garsai) ir lietaus šokis, iki skausmo pažįstamas – paskutinis šią vasarą.


Pirmadienį, balandžio 19 dieną, Lietuvos Konstitucinis Teismas (KT) paskelbė, kad prieš šešerius metus įvesti tiesioginiai merų rinkimai prieštarauja Konstitucijai, todėl negali vykti. „Konstitucinio teismo sprendimą reikia vykdyti, o ne komentuoti ,“ – šyptelėjo Palangos meras Šarūnas Vaitkus, pirmadienio popietę sulaukęs...


Ar galima riboti žmogaus laisvę? Išgirdus tokį klausimą, niekam nekiltų abejonių dėl atsakymo – žmogaus laisvės niekas negali riboti. Tačiau kai vienokios taisyklės galioja žmogui, gyvenančiam savarankiškai, kitam, gyvenančiam tam tikroje įstaigoje, reikia prisitaikyti prie kitokių taisyklių. Bet kaip prisitaikyti, kai iki šiol buvo leidžiama gyventi laisviau. Taip...


Prieš kurį laiką „Palangos tiltas“ palangiškių teiravosi, ar jie patenkinti komunalinių paslaugų kokybe ir jų kaina. Į redakciją užsukęs palangiškis Antanas Butkevičius, šiuo metu jau besimėgaujantis užtarnautu poilsiu, pasidalino, kokios klaidos visgi bado akis ir ką būtų galima ištaisyti. Tiesa, pasak pašnekovo, jos nedidelės, pastangų...


Šventosios poilsio namus „Varduva“ „puošia“ reklama -šalia gulinti šiukšlių krūva. Kadangi poilsio namų reklamoje nurodytu numeriu su savininku susisiekti nepavyko, šnektelėjome su Šventosios seniūnu Eugenijumi  Čilinsku. „Įdomu, koks verslininkas galėtų krauti šiukšles prie savo reklamos? 


Dainininkė Evelina Sašenko - šešis kartus „Dainų dainelės“ laureatė, šiuo metu Lietuvos muzikos ir teatro akademijos magistrantūroje studijuojanti džiazo vokalą. Ji dalyvavo tokiuose projektuose kaip „Triumfo arka 2“, LNK muzikiniame projekte „Žvaigždžių duetai 5“, taipogi du kartus jau žengė į nacionalinės atrankos „Eurovizija“ sceną,  antrasis kartas, žinia, buvo sėkmingas – mergina...


Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius