„Ramybėje” – Žaki Levi ir Miron Lam „Duetai“

Livija GRAJAUSKIENĖ , 2014-09-08
Peržiūrėta
1904
Spausdinti straipsnį
Bendrinti per Linkedin
Bendrinti per Facebook

„Ramybėje” – Žaki Levi ir Miron Lam „Duetai“

Penktadienio vakarą „Ramybės“ galerijoje atidaryta į spalvų bei linijų pasaulį pasinerti kviečianti menininkų iš Izraelio Žaki Levi (piešinys/grafika) ir Miron Lam (fotografija) jungtinė paroda „Duetai“.

Kaip sakė parodos autorius pristačiusi Dalia Dronseikienė, M. Lamo jaunystė prabėjo Lietuvoje. Vilniuje jis baigė vidurinę bei muzikos mokyklą, vėliau studijavo institute. Šiame mieste užsimezgęs jo dialogas su fotografija nenutrūko ir 1972 metais menininkui emigravus į Izraelį. Jis tęsiasi iki šiol...

Žaki Levi (Jeune Juif) – jaunas žydas (pranc.) vardu prisistatantis menininkas gimė Bulgarijoje, Sofijoje. 1950 metais kartu su tėvais repatrijavo į Izraelį. Nuo pat vaikystės svajojęs tapti dailininku, tėvų paskatintas pasirinko architektūros studijas. Bet aistrai piešti ir tapyti vis tiek negalėjo atsispirti.

„Architektas – tai „neįvykęs“ dailininkas“, – parodos atidarymo metu pajuokavo menininkas, vėliau papildęs, jog beveik kiekvienas architektas galėtų būti dailininku, tačiau toli gražu ne kiekvienas dailininkas galėtų būti architektu.

Kiek save pamena, Žaki visą laiką piešė tušu, tapė aliejumi. Pastaruoju metu labai susižavėjo kompiuterine grafika. Ypatingas vaizduojamasis objektas jam visada buvo ir yra moters kūnas. Nieko tobulesnio iki šiol nėra ir negali būti.

„Nepaprastas kūrybinis dialogas tarp Mirono Lamo ir Žaki Levi savita ir kiekvienam kūrėjui būdinga stiliaus kalba užsimezgė Tel Avive, – sakė D. Dronseikienė. – Poetines Mirono fotografijas ir grakščias Žaki moterų kūno iliustracijas apjungė bendras kūrybinis projektas „Duetas“.

M. Lamas, gavęs klasikinės fotografijos įskiepį Vilniaus profsąjungų rūmų fotoklube, kur šio meno alchemijos mokėsi iš tokių Lietuvos fotografijos grandų kaip Antanas Sutkus ir Rimantas Dichavičius, nenutolo nuo pamatinių vertybių ir pripažįsta tik grynąją fotografiją.

Ž. Levi labiau artimas modernizmui. Juntama Henrio Matiso įtaka. Moters kūną jis interpretuoja keliomis tiksliomis linijomis, taupiai ir lakoniškai, neretai su neslepiama humoro gaidele. Jo moterys – reljefiškos ir apkūnios, tačiau nepaprastai plastiškos ir grakščios.

Kol į parodos atidarymą gausiai susirinkę svečiai, tarp kurių buvo ne vienas M. Lamo bičiulis bei bendramokslis, grožėjosi eksponuojamais darbais, pats dailininkas prisipažino, kad jo ryšiai su Lietuva nenutrūkę iki šiol: čia atvažiuoja ir jis pats, ir jo bičiuliai, vienas kurių – Viačeslavas Ganelinas, su kuriuo informacija bei potyriais apie mūsų šalį M. Lamas nuolat pasidalija.

„Kas mane sieja su Lietuva? Sentimentai. Sentimentai žmonėms, sentimentai mano paties jaunystei“, – prisipažino M. Lamas, pakvietęs parodos žiūrovus paieškoti: ar rasią jie skirtumų tarp Laižuvoje ir Izraelyje darytų nuotraukų? O paskui šypsodamasis tyliai pripažino, jog jokių skirtumų nesą...

Būtent M. Lamas surengti parodą Lietuvoje paragino ir savo bičiulį Ž. Levi.

„Jis kelis kartus mane įkalbinėjo su paroda atvykti į Lietuvą. Ir šiemet jau griežtai paklausė: „Ar tu pasirengęs?“ Kas man beliko atsakyti“, – juokėsi Ž. Levi, pridūręs, jog džiaugiasi sutikęs su M. Lamo pasiūlymu. Jam labai patikusi Lietuva, Palanga – vienas gražiausių jo matytų miestelių, o „Ramybė“ – galerija, turinti ypatingą aurą.

Kokia aura „Ramybėje“ ir kaip į ją įsilieja bei papildo M. Lam ir Ž. Levi „Duetai“ – „DUO“ – bus galima pamatyti ir pajusti iki rugsėjo pabaigos.

Jūsų komentaras:

Taip pat skaitykite

Palangos tiltas gyvai
Renginių kalendorius